Montering af skureliste på midlertidigt køkkenbord

Jeg har fået renoveret køkken. Vi er ved at bestille ny fancy bordplade, som der dog er 4-6 ugers leveringstid på. Derfor har vi købt to billige laminatbordplader i Ikea og lagt på som midlertidig løsning. Fordi det er midlertidigt er der heller ikke fuget mellem væg og bordplade. Nu er jeg så kommet til at tænke på at der skal være noget som forhindrer vand i at løbe ned mellem bordpladen og væggen. Så jeg tænker at en skureliste eller en hulkehlliste må være den nemmeste midlertidige løsning.

Mit spm er så om man kan lime en træliste ovenpå laminatbordpladen og samtidig fuge den så der ikke løber vand under? Kan man f.eks. "lime" med silikonefuge, når den forventede levetid kun tælles i uger?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kan du sagtens. Når det er så kort tid, kan du vel nærmest bruge hvad som helst, men en billig akrylfuge kan ikke tåle konstant vandpåvirkning, så den bør måske undgås. I stedet for egentlig silikone ville jeg vælge Dana Sealflex Hybrid - den er nemmere at arbejde med.

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"

Du kan bare fuge det, når det kun drejer sig om nogle uger. Du behøver ikke en skureliste, når det kun drejer sig om et par uger. Fugen skal jo fjernes, når den endelige bordplade skal monteres.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis