Ønsker at fjerne/flytte gangbro på gitterspær p.g.a. åbning til kip.

Skal have åbnet op i kip p.g.a. isætning af 3 ovenlysvinduer henover åben køkken, åbning bliver 4 meter i bredden lige henover gangbro så denne er i vejen for åbningen, åbningen den anden vej bliver med 2 synlige gitterspær dvs. åbning den vej er 3 meter,  jeg bibeholder gitterspær da jeg synes det vil se godt ud med synligt gitter. 

Så vidt jeg ved er gangbro en bærende/stabiliserende del af taget/huset, kan der ikke bygges 2 nye gangbroer på hver sin side af den nye åbning i bredden og nye gangbroer fastgøres med overlap på 2 spær i begge ender, mon denne løsning kan erstatte eksisterende gangbroes stabiliserende egenskaber?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis ikke dine 2 nye gangbroer er gennemgående har det ingen effekt. Men dine vindues partier tilfører jo også en stabiliserende effekt, så det ville jeg på ingen måde være bekymret for. En strimmel krydsfinerplade på f.eks. 50 cm bredde skruet op under spær i modsatte side vil forbedre det yderligere. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hvis stabiliseringen fra gangbroen er på spærfoden, kan du ikke bare flytte den op på spærhovederne eller andre steder i konstruktionen.

I en sådan situation er en bygningsingeniør på sin plads.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis