Seat codobra koblings problem

Hej alle sammen, jeg har en Seat codobra 1,6 fra 1995! Mit problem er at den DR begyndt og fedte i koblingen efter den har stået stille længe den fedter hele tiden ved alle gear og omdrejninger, hvad kan det skyldes ?? 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det tyder på, at koblingen er slidt og skal udskiftes.


fase

Kan også skyldes at dit koblingskabel er kommet til at gå sejt ved stilstanden. Hvis ikke en udskiftning der hjælper, skal du nok ud og se efter en ny kobling til dytten.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hvis dit koblingskabel går stramt, og ikke vil gå helt tilbage, vil din koblingspedal frit kunne bevæges lidt op og ned. Samtidig vil udtrækkerarmen til koblingen (ved koblingshuset) sidde i spænd. 

Når du ikke har aktiveret din kobling, må udtrækkerarmen ikke sidde i spænd. Der skal være en lille "frigang".


Søren O

Eller en utæt krumtaptætning det har lækket olie ind til koblingen.


Skal lige siges der sad er selvjustereende kabel på, kan det blive kaput ? Har nu købt en jeg selv kan justere er det bedre ? 

Et kabel du selv kan justere er ganske udmærket. Det kræver blot at du selv holder lidt øje med justeringen. 


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis