Telestater der ikke kun er on/off?

Hej LDS'ere :)

Jeg er ved at lave noget shunt til min fremløbs temperatur, men nu har det udviklet sig lidt, som nørde projekter så ofte gør :D Jeg havde egentligt lavet en shunt med en termostat, så jeg kan skifte imellem en fremløbs temperatur på enten 60 eller 45 grader. 

Men nu hælder jeg til at lave shunten styret så jeg "on the fly" kan justere temperatur. Jeg har kigget på de telestater man bruger til gulvvarme, men de er kun on/off jeg kunne godt bruge en der kan justere lidt af gangen, kan den slags fås til telestat priser? 

Det behøver ikke være en stepper, jeg kan måle hvor er, men en DC version jeg kan styre tidsmæssigt ville være helt fint :)

Nogle bud?

Til de nysgerrige, så har jeg en Raspberry pi til at styre husets varme.


Mvh

Morten

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det ser man jo stort set på alle gas og oliefyr som har shuntregulering . Der sidder en lille gear motor der drejer 3 vejs ventilen. Den har så indbygget et potmeter. Så skal du jo "bare" styringsmæssig have en ønsket stilling (spænding) og så køre med motor til potmeter er kommet på den spænding. Altså indtil forskellen er nul. 

Der er vi måske henne i visker motorer til en bil, eller lille gearmotor fra RS online. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ved ikke om du kan hakke disse, men de styre flowet fra 0-100% efter en delta 7 så frem og retur altid har en afkøling på 7 grader, der monteres føler clips på frem og retur slangen:

https://ao.dk/selvbalancerende-aktuator-24v-402325575

https://ao.dk/selvbalancerende-aktuator-230v-402325570

Jeg ved ikke lige hvordan en telestat helt konkret virker. Jeg mener nu ikke at den kører on-of, men kan modulere. Det er vel bare at få målt på spændingen i en gulvvarmestyring for at finde ud af det.


Søren O

En telestart er on/off (NC)

Hmm ja det er jo egentligt bare en regulerbar motorventil jeg søger, men ved ikke om det kan betale sig at bygge på, tror bare jeg dropper det, besvarelsen er nok for lille :-/ 


Mvh

Morten

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis