Multi puds i badeværelse

Har et gæstebadeværelse med toilet og lille bruseniche. Der er malet væv over det hele også i bruseniche.

Kan det lade sig gøre at sætte fliser på væv i brusenichen?

Og pudse de andre væge med multi puds og derefter male dem?

Kan multipuds i det hele taget bruges i vådrum?

På forhånd tak for jeres svar.


Sundkost
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Fliser kan stort set sætte op alle materialer. Men det er spørgsmålet om materialer bag kan holde til det. Det nytter jo ikke noget at væv går løs fra muren og sidder på dine fliser. 

Nej jeg tror ikke det er godt at sætte direkte op på væv. Du risikerer nemt at fugt i fliselim og multipuds opløser den klister der holder væv på plads. Desuden bør du få rummet sikret med vådrums membran. 

Så jeg mener det betyder at du skal have væv og fliser på gulvet taget af. Dernæst pudses vægge op og der laves vådrumsmembran. Først derefter kan du komme med fliser.



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Erik: væv på væggene sidder godt fast og er malet med glans 50, så jeg tror ikke fugt fra fliseklæb kan trænge igennem og løsne vævet.

Jeg vil gerne undgå at tage den gamle væv af, for ikke at skulle til at vådrumssikre, jeg går ud fra, at der allerede er vådrumssikring bag væven fra den gang rummet blev renoveret sidst.

Men jeg er også usikker på om jeg kan banke fliserne på gulvet op uden at ødelægge vådrumssikringen?

Mvh. Peter


Sundkost
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Sundkost skrev den 04-03-2018 13:30:59

Erik: væv på væggene sidder godt fast og er malet med glans 50, så jeg tror ikke fugt fra fliseklæb kan trænge igennem og løsne vævet.

Jeg vil gerne undgå at tage den gamle væv af, for ikke at skulle til at vådrumssikre, jeg går ud fra, at der allerede er vådrumssikring bag væven fra den gang rummet blev renoveret sidst.

Men jeg er også usikker på om jeg kan banke fliserne på gulvet op uden at ødelægge vådrumssikringen?

Mvh. Peter

 Hej.

Hvorfor antyder du at der er udført vådrumssikring allerede? 


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS

Badeværelset blev renoveret i 1995, og jeg formoder der er lavet vådrumssikring dengang, et optimistisk håb måske, men under alle omstændigheder har der ikke været vandskader de sidste 23 år, så for mig er det sikkert nok.


Sundkost
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også