Elradiator

Hej,

Jeg har for nyligt købt mig en ejerlejlighed på 1 sal, i en ældre bygning fra 1938. Lejligheden er ganske fin, men synes jeg er begyndt her i vintertiden at have lagt mærke til lejligheden er rimelig kold, selvom radiatoren kører for fuld skrue. Jeg synes at have kigget på vinduerne og har udskiftet tætningslisterne så godt som muligt og synes ikke det trækker ind, men det virker som om det er ovre fra vinduerne hvor det er koldt. Radiatoren står ikke under vindueskarmen, men ved døren lige når man går ind i lejligheden, altså længst væk fra vinduet faktisk. Jeg har selv ikke det store problem med kulden, jeg tager bare et ekstra lag tøj på, men nogle af mine gæster/venner har også lagt mærke til det.. Jeg tænkte om det ville hjælpe hvis man købte en elradiator og sætte den under vinduet? Har efter lang tid googlet mig frem til det nok er kuldefald? Jeg ved ikke så meget om det, det er derfor jeg spørger herinde.. Jeg har kun tænkt mig at bruge den når jeg har gæster hvilket ofte kun er i weekenderne, så den vil ikke blive brugt særlig meget, men vil gerne have muligheden for at kunne varme stuen godt op.. Vil sådan en kunne hjælpe på det? 


Tak på forhånd.

Hej, Jeg har for nyligt købt mig en ejerlejlighed... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Mange tak for svar

Havde kigget på sådan en her 

https://www.whiteaway.com/hus-have/varmeapparater/radiator/product/mill-av1000lwifi/

mest på grund af designet.. Kan se jemogfix har en til 200 og tror jeg vil købe den for at teste virkningen, da den nu vil blive placeret ved siden af sofaen så vil se om det også kan varme ved sofaen da man også kan mærke træk når man bare sidder stille i sofaen da den er lige under vinduet. 

Hvis problemet er at du har for mange penge, så skal du da købe en som er Wifi connektet.   

Men du får hverken bedre eller billigere varme med elradiatorer til knap 2000 kr end dem til 300 kr. Måske skal du kigge efter en som står på fødder, så kan den sættes væk uden for sæsonen.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Sådan som jeg læser det, så den jeg linker til er hvis også wifi connected.. ikke at jeg vil bruge det, men designet tiltaler mig.

Nej jeg tænker vel også når en radiator er 1000w, så er den vel lige god om den koster 200 eller 2000? 

Vil gerne have den ophængt på væggen, derfor er designet rimelig vigtigt men mest vigtigt er at den kan varme, derfor vil jeg lige teste med en fra jemogfix først, for hvis det kun fikser problemet "halvdelen" af stuen fordi den ikke står midt for under vinduet, og ikke ved sofaen så skal jeg ikke have en. 


Den logiske løsning er at udbedre kuldebroen fra vinduet , hvis der ikke er termovinduer i så ville det nok løse problemet at få termoruder i , og som en anden har foreslået , forsatsvinduer , det brugte man meget førhen , en nødløsning er meget tykke gardiner , og tal med varmemesteren/viceværten om at få skruet op for varmen på fremløbet , en størrer radiator , hvis der er plads til den ville også være godt , og så har vi haft en meget mild vinter , med lange perioder med temperaturer døgnet rundt omkring +5 grader , hvis vi løber ind i en barsk isvinter så vil  du nok have  et problem med at komme op over 16 gr .

Det er noget ulogisk at sætte en elradiator op i en lejlighed med centralvarme , faktisk er det ulovligt , men lad nu det ligge , 



   elektriker fra jævnstrømmens tid

Hej Svend

tak for dit svar.

Ja men er det ikke en større investering? altså en 40-50k? Jeg får faktisk udskiftet de rullegardiner der er om 2 uger, men nogle tykke mørklægning nogle, kunne det også hjælpe?

Annonce

Om 2 - 3 uger vil mørklægningsgardiner hjælpe, for der har vi sikkert fået forår.   

Men ellers vil det ikke hjælpe ret meget. 

Du kan jo også fylde noget snaps i dine venner når de er på besøg, det hjælper også så man ikke mærker kulden  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Haha ja okay! Venter bare til det bliver sommer, så er jeg ovre problemet .. Tror det bliver en elradiator, henter en imorgen.. 

God idé, lige sådan en velkomst snaps eller sambuca når de kommer, så vil de nok også hellere have åbnet en vindue fremfor en varm stue. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis