Forskel mellem UPS25-60 180 og UPS25-60 N1 180?

Min UPS25-60 N1 180-pumpe er gået i stykker (slår HPFI-relæet).

Kan man bytte pumpehuset med det fra en UPS25-60? Altså uden "N1".

Hvad er forskellen på de to modeller?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg kan ikke finde forskellen på om det er med N1 eller ej, men hvad bruges pumpen til? Hvis det er til et almindeligt varmeanlæg vil jeg ikke være i tvivl - brug blot en standardpumpe.


Søren O
Mozarella skrev den 03-03-2018 13:35:33

Min UPS25-60 N1 180-pumpe er gået i stykker (slår HPFI-relæet).

Kan man bytte pumpehuset med det fra en UPS25-60? Altså uden "N1".

Hvad er forskellen på de to modeller?

 Jeg ville nu bruge det pumpehus der følger med den nye pumpe, da der godt kan være lavet en smule om på modellerne. 

Pumpehuset sidder mellem to unioner som du bare skruer møtrikkerne af og udskifter pumpen. 

Og nej, ved heller ikke hvad forskellen er på de to pumper. Du han eventuelt skrive til Grundfos og spørge. 

https://dk.grundfos.com/service-support/kontakt-service.html


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Forskellen er at "N" typen har rustfri hus, fandt dette på Grundfos hjemmeside:

UPS 25-60 180

Produktnr.: 96281483

Løftehøjde

Rediger driftspunktSkift LCC

Teknisk

Antal hastigheder

Maks. løftehøjde

60 dm

TF klasse

110

Godkendelser på typeskilt

VDE,AAA,EAC

Materialer

Pumpehus

ASTM 30 B

Løber

Komposit, PES/PP

UPS 25-60 N 180

Produktnr.: 96913085

Løftehøjde

Rediger driftspunktSkift LCC

Teknisk

Antal hastigheder

Maks. løftehøjde

60 dm

TF klasse

110

Godkendelser på typeskilt

CE,VDE,EAC

Materialer

Pumpehus

DIN W.-Nr. 1.4301

Løber

Komposit, PES/PP

Har du overvejet at bruge Alpha2 25-60 180, i steden for. Muligvis UPS-typen er ved at udgå, da ikke alle VVS-Grossister fører den.

Tak for svar.

Pumpen sidder i solkredsen i et solvarmeanlæg, så den pumper væsken op til panelerne.

Da den sidder indendørs og tørt, lyder det ikke som om, et rustfrit hus vil gøre nogen forskel. Det var mere, om der var en mekanisk forskel.

Motoren er tidligere blevet udskiftet ved blot at løsne de fire unbrako-skruer, men det er meget nemmere at finde en brugt motor uden N1 end en med N1. Og det er jo meget nemmere at skifte kun motoren frem for hele pumpen.

Det kan jo være fordi den skal være resistens overfor en bestemt type kølevæske i din solkreds?


Elektronikteknikeren

Joh, måske, men det ville vel være pumpehus og pumpevinge. De er fra den oprindelige N1-model. Det er kun motor og motorhus, jeg vil skifte.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis