Gulvisolering med Sundolitt plader

Hej Lav-Det-Selv'ere.

Jeg skal ha omdannet en tidligere garage (indbygget i huset) til et lidt mere brugbart værelse. Det bliver isoleret med 2 x 150mm Sundolitt MX250 plader, et lag gulvspånplade og så et trægulv (laminat) ovenpå. Og selvf. også en dampspærre.

Sundolitt pladerne kommer til at ligge direkte på det plane betongulv der er i garagen og støder op til fundamentet der er lidt over 30cm højt.

Men hvordan får jeg tætnet godt mellem fundament og Sundolitt pladerne? Godt nok er fundamentet rent og pænt og lige, men der kommer uundgåeligt til at være en sprække mellem fundament og Sundolitt plade, et aller andet sted på vejen.

Er det ok, bare at støde Sundolitt pladerne op til fundamentet? Eller er det bedst at lægge en tynd stribe Isover eller lign imellem så det slutter helt tæt?

Det vill være ærgeligt at have lagt 300mm isolering og så kommer der kold luft op langs kanten...

Tips og ideer modtages :)

Mange hilsener

Bjørn


--- Bjørn Dirchsen
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er da prima at stoppe med isover f.eks. Ellers kunne man bruge byggeskum. men det er ikke så nemt at styre


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hvis jeg var dig, ville jeg lægge en dug ud mellem beton og Sundolit, som fugtspærre. Det har ikke noget med randisoleringen at gøre, men en ekstra sikkerhed mod opstigende fugt.


 

Hov hov, der skal vel være dampspærre oven på isoleringen, og det går ikke med to danmpætte lag i samme konstruktion. 300mm EPS er jo helt kapillarbrydende, så det trækker ikke fugt opad.


Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis