Extra varme i garage

Hej alle 

Jeg har en garage der er bygget sammen med huset, og der er Mega koldt derude, nogen ideer hvad man kan lave så det er lidt varme derude, det skal helst ikke koste noget særligt da det kun er et værksted , men hvad kan man lave så der er lidt varme derude , uden at ligge gulvvarme i ?

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

isoleret?? træ, mursten? gulv? koste noget gør energi, hvornår skal du bruge varme? hele tiden eller når du arbejder?


 

Hele vinteren , det er isoleret murstenshus 

Men der er kun 15 grader derude

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Her i huset var værkstedet på ca. 20 m2 tidligere forsynet med en stor radiator der kørte på returledningen fra husets fjernvarme, det fungere fint til at holde rummet frostfrit, jo koldere det var jo større forbrug i huset og dermed gennemstrømning i værkstedet. Jeg begik den store fejl at fjerne radiatoren, da vi skulle afregnes for hvor meget fjernvarmen blev afkølet i stedet for kbm. afregning. Nu sidder jeg med håret i postkassen og må have en varmeblæser til at køre hele tiden for at holde malingen frostfri. Det havde garanteret været billigere på den gamle måde.


 

Det billigste i indkøb er en 1000/2000 W varmeblæser til 48 Kr hos harald nyborg ........


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Hvad har du til at holde de 15o? Er det ikke noget der kan bygges videre på?


Søren O
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Tænker mere om man kan få noget på sol celler som så kan blæse lidt varme ind, 


Jo det kan man godt få men de virker deværre kun om sommeren......


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Havde det ikke været bedre at fortsætte tråden i stedet for at oprette en ny? Her står da tros alt lidt som kan bruges. 

Du kunne jo starte med at fortælle om hvor godt der er isoleret i vægge, loft og gulv, og om der slet ikke er nogen varmeforsyning nu. Hvad har du af opvarmning i huset?


Søren O

Jeg har luft til vand pumpe , og det er en del af huset, så der er isolering i vægge og loft, men ingen varme i gulv, så derfor tænker jeg det nemmeste er en radiator men hvad koster sådan en at ha kørende På vand eller en på el 

Luft til vand varmepumpe er ikke egnet til små radiatorer. Men hvis du "overdimensionerer" går det ikke helt galt. 

For at finde ud af hvor meget varme din garage vil bruge, kunne du jo starte med Karl Smart's el-varmeblæser fra onkel Harald. Tilslut den til separat elmåler eller timetæller, og du kan få en fornemmelse af forbruget.

Elopvarmning er den dyreste opvarmningsform, men når du har varmepumpe som primær varmekilde, slipper du sikkert for en del af elafgiften. Tilkobler du radiator til din varmepumpe, så har du varmen til ca. 25% af elprisen.


Søren O
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også