Korrespondance Med kiprelæ og censor

Er igang med at lave en korrespondance i min garage med kiprelæ hvor der det skal være sådan at man kan dæmpe mine ledspots med kiprelæet men samtidig vil jeg gerne ha lyset tænder når jeg kører ind med bilen med en censor som sidder i afbryderen 

Kan det lade sig gøre 

Uden man skal til at lave noget helt vildt 


Mvh Morten 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du har trukket ledninger nok kan næsten alting lade sig gøre. Umiddelbart vil jeg tro at din pir-sensor skal tilsluttes dit loftlys uden om kip-relæet. 


Søren O

Kiprelæ virker på den måde at hveranden gang du trykker (impuls) så skifter det til tænd eller sluk. Men du skriver samtidig lysdæmper og korrespondance, og det kan ikke køre som kiprelæ. 

Ved kiprelæ kan det ikek kombineres med sencor, da den ikke kommer med impuls og hvis den gjorde ville den slukek lyset hvis der var tænd o.s.v. 

Det samme med lysdæmper der tænder 2 steder. Det er også en impuls der styrer dæmper og det kan du ikke få ud af sencor. 

Så der skal vælges hvilken system der passer dig bedst. 

Sencor med en afbryder der kan holde lyset tændt i længere tid. 

Eller kiprelæ styring

Eller lysdæmper der tændes flere steder. 

Men lysdæmper i garage ? ? Er bilen mørkeræd. ! ! !   


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Bilen er ikke mørkerad men hvis man skal holde fester derud eller andet så ville være fedt hvis man kunne dæmpelyset

nå ja sådan at forstå. 

Så tror jeg du skal have en lysdæmper foran hele lysinstallationen, og denne bruges ikke til daglig. 

Så kan du under denne (eller et andet sted) have en 1 polet afbryder der kortslutter over en sensor. Sensor placeres så den peger dels imod indgangsdør, og dels imod port. Når du så kører bil ind eller går ind i garage tænder lyset, og slukker efter indstillet tid. 

Skal der arbejdes på bilen eller festes så tændes 1 pol afbryder og der er lys hele tiden. Det kan så dæmpes når det behov er der. 

Du kan nok ikke køre med dæmpet spænding og samtidig få sensor til at virke.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Den her kan dæmpe og kip:

https://detled.dk/eltako-lysdaemper/1294-eltako-lysdaemper-100w-led-8-230v-din-skinne-eud12npn-uc-4010312107843.html

Ved ikke om dette kan lade sig gør?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis