teknisk dokumentation ombygning

Hejsa,

hvilke teknisk dokumentation skal kommunen have ved inddragelse af stald til beboelse - og hvordan laver vi den dokumentation? er det som tegn og fortæl, kommer de ud og godkender eller hvordan forgår det?? 


Tak :-)

Hejsa, hvilke teknisk dokumentation skal kommunen... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Ev elmand,

Hvordan laver jeg en varmetab beregning ??

Jeg har lavet 3 rum, alle rum med store vinduer, et af rumene med terrassedør samt en gang med udgang til udhuse, så jeg mener at kunne stå inde for evt flugtveje i forhold til brænd. Det er bygget i alm. Niveaue og de nye kvm er blevet koblet på den eksisterende gulvvarme. Jeg har ikke lavet ny kloark. Strøm er blevet lavet at en autoseret Eletrikker..

Bør jeg have noget at " frygte" 😁

Nu har ikke noget at frygte, Bare lav en færdigmelding aflevere det du har og se hvad der sker. Forlanger de mere må du jo opfylde de ønsker. 

En varmetabsberegning laves af en energirådgiver, mere ved jeg faktisk ikke om den sag. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Floridoor skrev den 04-03-2018 20:51:02

Hej Ev elmand,

Hvordan laver jeg en varmetab beregning ??

Jeg har lavet 3 rum, alle rum med store vinduer, et af rumene med terrassedør samt en gang med udgang til udhuse, så jeg mener at kunne stå inde for evt flugtveje i forhold til brænd. Det er bygget i alm. Niveaue og de nye kvm er blevet koblet på den eksisterende gulvvarme. Jeg har ikke lavet ny kloark. Strøm er blevet lavet at en autoseret Eletrikker..

Bør jeg have noget at " frygte" 😁

 er der blevet påkrævet en varmetabsramme i byggetilladelsen? den er rimelig nem at lave det kræver bare at finde nogle oplysninger på de forskellige konstruktioner. 

Hvor meget isolering er der kommet i gulv, vægge, loft og hvordan er disse konstruktioner bygget op? hvilke vinduer/døre er sat i?

Terrassedørene overholder kravet for flugtvejsmulighed hvis disse er udført med en fri lysningsåbning på 77 cm.

Der står i tilsendt byggetilladelse om hvad der præcist skal redegøres for.

Hilsen Martin.


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS

Hej igen,

I vores byggetilladelse står der følgende;

Tilladelsen er meddelt på betingelse af;

Det forudsættes at byggeriet opvarmes med en godkendt varmeforsygning.

Vi gør opmærksom på muserumsloven 

Og der tænker jeg det er fordi huset er fra 1926. Der er ingen restriktioner. 


Hvad tænker I?? 

Hej bygningskonstruktør.

Jeg må indrømme at jeg føler mig helt på herrens mark. Du skriver at det står i byggetilladelsen precist hvad der skal redegøres for. I mit første indlæg her i tråden er indsat teksten fra min tilladelse. Hvor er det at det står hvad jeg skal indsende? På forhånd tak.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce

Det letteste er at du tager telefonen i morgen og ringer på teknisk forvaltning i din kommune og spørger ind til lige netop hvad de forlanger i din sag.

Så får du det helt korrekte svar, og opgaven er pludselig ganske overskuelig .-)

MVH Njord


MVH Njord

Hej njord.

Nu er det sådan at kommunen tager gebyr for byggesagsbehandling baseret på timeforbrug. Sagen for dette snoldede drivhus er allerede oppe på over 1100kr. Så jeg ville gerne undgå at der løb yderligt på. Det undre mig når jeg læser tilladelsen for på den ene side står der at der er noget teknisk dokumentation som skal indsendes, på den anden side er der åben bart ikke nogen facitliste så det der anbefales er at man går det i gennem med sin byggerådgiver. (mig selv)


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Min erfaring med den lokale tekniske forvaltning er at de ikke udskriver unødvendige regninger og man nemt får lidt råd og vejledning uden betaling.

Mine erfaringer er dog primært på baggrund af et forenings byggeri. Og her kan servicen godt være lidt anderledes, men det er nu ikke mit indtryk at det er anderledes. Reglerne er jo også de samme..... Vi havde en del formøder med forvaltningen omkring muligheder og begrænsninger....... Det drejede sig om et byggeri i landzone, selv om det teknisk fortsat var ind ei byen og ret tæt på en motorvej...


MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis