Gulvvarme vil ikke varme ordenlogt i alle rum

Hej

Jeg har problemer med at mit gulvvarme ikke vil varme ordenlogt når det er meget koldt uden for. Har ikke udendørs termoatat på mit fyr. Og har heller ikke trådløse termostater.

Mit gulvvarme system hedder pettinapoli

https://pic2url.dk/28511871102128761618718231213614813njpg

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

skru op for pumpen og fremløb


 

Hvis det er en ældre pumpe der sidder på gulvvarme shunt har den en drejeknap som kan stå på 1-2-3 

Ved gulvvarme shunten sidder en termostat på den meget varme rør som er fremløb fra fyret og der sidder måske et termometer på selve shunten.  Skråe op for temostaten så du får stigende temperatur i kredsen. 

Du skal naturligvis sikre dig at alle telestater er lukket op. Du kan se på en farvet ring om de er åbne, og måske kan du se på styring om der kaldes på varme i alle kredse. 

Jeg har lige haft billedet åbent. Er det dit system, så sidder termostat ved pumpen og termometer oppe over anlæget. Jeg kan se at du ikek har styring på med rumtermostater, så det styres udelukkende med den termostat og så fordeling i de forskellige rum. Denne fordeling tror jeg foregår ved at de hvide låg er skruet forskellig længde ned. Du kan prøve med temperatur først hvis det er samme problem i alle rum. Ellers må du skrue 1/2 omgang opad på den hvide hætte der hører til det kolde rum. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis