Har problemer med at få mere end 30 grader på gulvvarmen

Hej. 

Jeg har overtaget et hus hvor der er gulvvarme i 4 rum, jeg har problemer her i kulden med at få ordentlig varme på. Wavin shunten er sat på samme rør som de radiator der er i stuen, hvor gulvvarmen i badeværelse og køkken, og et nyt tilbygget værelse. 


Har lige mærket på rørene på shunten i kælderen, og det rør der er varmest er retur røret, fremløbet er koldere ? kunne det ikke tyde på det er monteret forkert ?



11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvordan kan du vide hvilken er fremløb ? Eller mener du fremløb fra fyret. 

Og hvad er din blandetemperatur ? og hvilken trin står din pumpe på. 

Det kunne måske hjælpe at skrue op for termostaten på blandesløjfen. Husk bare at trægulve har en maks. temperatur.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jo den varmeste ved fjernvarme er fremløb, så der er jo nok varme at tage af.

Det er den termostat der sikkert sidder ved din gulvvarmeshunt der styrer shunt eller blandetemperatur. Den sidder tæt ved cirkulationspumpe og bestemmer hvilken temperatur du har ud i gulvene. Der sidder måske også et termometer og den kan godt være på f.eks. 35 gr. nu hvor der er brugt for varmen.

Du kunne eventuelt sætte et billede ind her på siden af gulvvarmeshunten, så er det lettere at guide dig.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Har pillet termostaten af for at se om det kunne skubbe gang i temperaturen, men det ville den ikke.


Nederste billede der er det røret til højre der er varmest ? i min optik burde det være den til venstre ? 


Der hvor du har fjernet termostaten stikker en lille stift ud. Den skal kunne trykkes ind (lukke for varmen) og komme ud selv når termostat er afmonteret. (åbne for varmen) Prøv at hive lidt i den og skubbe den ind og træk ud (motion) se om det giver varme. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

Så fik jeg prøvet og massere stiften intet sket der. Har prøvet og skifte om på rørene på fremløb og retur så fremløb er den med det varmeste. Men efter jeg har gjort det lukker den ned for radiatorerne så kan de ikke trække Varme til sig ? Men hvis jeg så lukker hanen på gulvvarmen så trækker radiatorerne varmen igen. Betyder det at fremløb og retur rørene til guævvarmen måke sad rigtig før når radiatorerne kobler fra ?


Har lige lagt en tegning over hvordan det er koblet på, håber det kan hjælpe. 

Som sagt der kommer varme på men det slår fra igen og så kalder de på varme igen. Og sådan køre det i ring. Så snart jeg lukker for gulvvarmen og lukker hanen på shunten så banker radiatoren afsted som de skal. 

Ingen bud ?

Renea skrev den 06-03-2018 20:47:35

Ingen bud ?

 Er det direkte eller indirekte fjernvarme du har ?


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Er lidt usikker men kan næsten kun se det kan være direkte fjernvarme😕 der er kun en varmtvandsbeholder ingen veksler ? 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis