Struktur maling på badeværelse, glat overflade ønskes.

Hej med jer!

Vores badeværelse står foran en opfriskning.
Min kone har dikteret at der skal indfarvet spartel på væggene og gulvet ligeledes skal have en beton-lignende overflade med noget cement spartel.
Gulvet bliver muligvis med en kabe stone + løsning eller muligvis med en Conteco løsning. Her spartler jeg klinkerne ud først, så jeg får en plan flade og derefter får gulvet beton/spartel behandlingen.

På væggene har vi besluttet os for at bruge Kabe eller Färg indfarvet spartel.
Men inden jeg kan gå i krig med denne del, skal jeg have nogle glatte flader.
Vi har pt. noget drabeligt struktur maling, som man kan kradse sig en del på.
Jeg har forsøgt at skrabe noget af det væk med en tapet stripper, men det er ikke sådan lige til at skralde af. Jeg har indsat et par billeder af fladerne nedenfor.

Har i nogle gode råd til hvordan det nemt kan fjernes? Eller vil det være nemmere for mig lige at skralde spidserne af og så spartle væggene med en medium sandspartel?

På forhånd tak!


Casper
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

du skal leje en girafsliber - roterende sliber med skaft. ellers må du fuldspartle væggene.


 

En girafsliber som uldal siger. Alternativt kan du bruge en excenter sliber hvis det er et mindre areal, eller du bare er meget tålmodig. 


Skal det gå stærkt. så køber du en slibekop eller stålørste til vinkelsliberen. Også er det væk på en 10-20 min.  (husk at lukke døren og brug åndedrætsværn) Det støver sindsygt meget!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

På vores badeværelse var en lignende struktur, dog en del grovere ud fra dit foto. Jeg brugte giraf sliber til at tage det værste, dernæst en grovspartling, og så eller slibe > spartle > slibe osv. indtil resultatet var tilfredsstillende. Afsluttende en vådrumsmaling.

Tak for indspark og råd!
Jeg lejede en giraf sliber og fik taget det værste og er nu godt i gang med at spartle.


Casper
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også