Vi har fået etableret fjernvarme i efteråret og har i morges oplevet første driftsproblem. Det har ellers virket upåklageligt. Der er tale om en Redan unit med dobbelt veksler (centralvarme og brgsvand) der er ingen cirkulation lagt ind.
I morges kunne vi ikke få gang i veksleren til brugsvandet, men veksleren til centralvarmen kører fint. Når jeg lukkede helt op for det varme vand faldt temperaturen faktisk nede ved unitten da den blev kølet af det indkommende kolde vand, der ca. 5-6 C.
Efter ca. 2 timer virkede det varme vand så pludseligt igen? Hvad skyldes dette udfald mon?
VVSeren ville ikke umiddelbart komme da han mente det er svært at fejlsøge på da det virker igen? Kan det skyldes noget hos os? Eller kan det være noget med trykket andet steds (fjernvarmeværket...?)