Lim

Jeg skal lime nogle meget tynde trælister på 1,5 mm.plastfolie,den overskydende lim må helst ikke være for tydelig,er der nogen der har et godt bud ?


bh
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville bruge sekundlim (CA lim). Det tørrer stort set usynligt op.
Der findes noget Aktuator der feks kan sprøjtes på den ene halvdel, og lim på den anden. Når du så presser de 2 emner sammen binder det næsten øjeblikkeligt.  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Jeg er af den opfattelse det er umuligt at lime træ på en plastfolie. Den bedste måde er at fastgøre listerne vil være og bruge klamper fra en hæftepistol.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Listerne der skal limes,er kun 5 mm.tykke.


bh

Det kommer an på, hvilken plastfolie der er tale om. Blød PVC, PE og PP folie er stort set umulig at klæbe på. Med én undtagelse: Pattex Transparent kontaktlim klarer blød PVC. Men det skal være den tranparente, den normale kontaktlim duer ikke.


Og hvordan finder man så ud af,hvilken folie det er ?,der står ikke noget på pakken.Er det måske muligt,at forbehandle listerne,så limen binder bedre ?


bh
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Hvad for et emne er det du skal lime på - med lidt mere viden ved nogen måske hvad der er tale om.

Når det er sagt, så er der nogle gange på plast stemplet/støbt plasttypen i emnet eks i bunden af plastbægre osv.

Ellers sats på kontaktlimen

Hej i Søndersø

Niels Bohr sagde så klogt " En ekspert er en person, som har begået alle de fejl, som det er muligt at begå inden for et begrænset område."

Netop derfor skal du bare lave nogle forsøg og prøve dig frem, så bliver du ogaå ekspert engang.   Venlig hilsen Johnny

Netop, når materialet er ukendt, er der for mange uvisheder om, om det dur eller ej.


Johnny cnc

Jeg har så forsøgt med sekundlim,og det ser ud til,at det er det eneste der virker.Sagen er,at jeg er ved at bygge et modelhus,og nu skal jeg bruge noget der ligner bølgeeternitplader,kan ikke finde noget på nettet.Huset er ca.37 cm.langt.Er der nogen der ved,om man selv kan forme dem ? Hilsen fra Søndersø.


bh

Hvad med en 3D printer, hvis du vil lave mere modelarbejde ?


 

Jeg har tidligere brugt "det inderste" af en papkasse.
Altså den type pap, der består at to lige stykker pap, og et mellemlæg af nogle bølger.
med lidt snilde (og tålmodighed) kan du fjerne det ene lag lige pap. Så skal bølgerne behandles med et lag lim, tyndet op med vand, for at give det stivelse, inden du kan male det.
Men det kommer selvfølgelig an på om skalaen passer  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også