Forskallingsbrædder 16 mm

Jeg er i tvivl om forskallingsbrædder med tykkelsen på 16 mm er stærke nok til at kunne bruges som loft på mit værksted. De skal kunne holde til opbevaring og at man går på dem.  der er 130 mellem spær


Thomas
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du kun lister og opbevarer flødeboller på loftet, så går det nok

Jeg vil mene du skal op i noget meget kraftigere. Så kraftigt at du ikke ville bruge dem som gulvbrædder men som strøer og så gulvbrædder ovenpå igen.

Hvis du har mulighed for at angive mål på loftet, er der sikkert en tømrer herinde som kan rådgive dig om dimensionerne du skal bruge.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

16 mm har ikke noget med brædder at gøre - det er da kun pinde beregnet til hegn og billig beklædning på skur eller lignende.

Hvis du får lavet en understøtning midt mellem dine spær, vil jeg mene at 1" forskalling kan bruges. Kan du finde nogle gamle gulvbrædder - med not og fer - i 1 1/4", kan det også gå an uden ekstra understøtning.

Prøv da lige at lave en "forsøgsopstilling" på dit gulv - så falder du da ikke ned.


Søren O

16 mm er stort set som de almindelige træ listelofter. Det har jeg lige brugt til en lille afsats på min opgang til loftet. Og det var ganske udmærket med en understøttelses afstand på 300 mm Nej det er ikke godt nok med cc mål på 1300 mm 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg har brugt terrasse brædder i 28x120mm jeg har en cc på 90 i spærene, det virker utrolig stabilt, kunne godt tåle lidt længere afstand mellem spærene.

Så er det jo dejligt at de er høvlede....


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis