Ral 9010 og NCS

Det her er ikke et problem som sådan, men jeg undrer mig, og måske der en maler, der har en slags forklaring.

Jeg har 2 gange inden for de sidste 4-5 købt en dør med farven ncs S0502-Y.

I diverse tabeller fremgår det, at den nærmeste RAL-kode er 9010, så jeg har begge gange pligtskyldigt købt en træmaling tonet til RAL 9010, så jeg havde noget at male gerigter/panel med. Begge gange er døren markant mere flødefarvet end den maling jeg har købt.

Jeg er fra den grafiske branche og ved alt om, at farver og konvertering er noget djævelskab, men jeg synes bare det er underligt, at der kan være stor forskel.

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
Det her er ikke et problem som sådan, men jeg... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Og når det går galt, giver trykkeren altid forarbejderne skylden😊. 

Fanden har skabt farver!

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"

... og når reproanstalten har byttet rundt på filmene til prøvetrykket er der virkelig drama i luften   

Ja så står jeg i samme problematik. Og jeg faldt over denne gamle tråd.

Jeg har malet en dør og gerigter i ral 9010 d jeg troede det var det samme som de nye fodpaneler i NCS- 0502-Y.

Men åbenbart ikke :)

Så jeg må prøve at få blandet en NCS- 0502-Y og se om det kan komme tættere på.

Til højre på billedet er en ny gerigte. Og til venstre min nymalede 9010 gerigte og dør. 

Vh.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også