Ståltag m. banevare undertag u. afstandsliste

Hej LDS 

Jeg har et hus med ståltag og et banevare undertag som er monteret uden afstandslister. Jeg har havde en del vand som kom igennem og lagde sig på mine spær, jeg ved ikke om man kan give de manglende afstandslister skylden for dette? Taget og tagkonstruktionen er fra 2004 og nogen af spærrene kan man se de har fået en del vand. 

Hvis der intet er nævnt i tilstandsrapporten om fejl i tagkonstruktion ville i så mene at en ejerskifteforsikring skulle dække dette?


6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der er vel lægter mellem undertag og stålplader?

Lidt svært at se omfanget på billederne, men taget skal da være tæt.


Vi prøver igen, i morgen --

Ståltaget er formentligt tæt. Men det er kondensvandet som render på undersiden af ståltaget, som undertaget skal burde lede ud i tagrenden. Men det gør det tydeligvis ikke.

Det lader til at undertaget er så "diffusionsåbent" at vand kan trænge igennem, eller at fastgørelsen af undertaget er utæt. Kunne man forestille sig at undertaget er klipset med så mange stifter at det har gennemhullet undertaget?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Fugtskaderne på dine spær er pga. manglede klemmelister hvilket betyder taget ikke er monteret korrekt.
Da et ståltag afgiver rigtig meget kondens render det ned af dit undertag og alle de "klammer" der holder undertaget, det er der vandet kommer ind og selvom det ligner små huller så kan der komme rigtig meget vand gennem ved en enkelt klamme.

så den rigtige løsning er at få monteret klemmelister. 


- Tømreren / Bygningskonstruktør

Den lille svend:

Du skriver montere klemmelister, er det dem som jeg omtaler som afstandslister? Eller har du et link eller eksempel så jeg er helt med på hvad du foreslår? 

Dårligt arbejde.. og jeg ville nok sige - ikke lovligt! 

-Tag fat i forsikringen..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis