God pris på aalborg portland basis cement

Jeg er på udkig efter et godt tilbud på Aalborg Portland basis Cement. Jeg har besluttet mig for at det skal være dette mærke og styrke.
Det er sværere end jeg troede at finde en pris jeg havde forestiller mig var muligt.

Jeg skal bruge 2 paller (84 poser).

Stark vil have 53 kr/posen og de leverer til prisen.

Jemogfix tager 43,75/posen og de skal afhentes (nemt nok - jeg bor meget tæt på)

Kender nogen til et godt tip?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du kigger på jemogfix's sikkerhedsdatablad og ydeevnedeklaration for deres billige cement "Fix-it", kan du se at Aalborg Portland er producent. 

Bygma's billige cement er også leveret af Aalborg Portland, og en krone billigere end jemogfix når du opretter konto hos dem. 

Den billige cement er styrkeklasse 42.5

Ålborg Portland, kan jo udmærket, lave cement med lavere styrkeklasse, de blander nok bare lidt ekstra flyveaske i   

Eks er den fra Jem & fix ganske rigtig fra Ålborg Portland, men med styrkeklasse 42.5

Du kan finde link til produktblad på deres hjemmeside https://www.jemogfix.dk/cement-fix-...lsrc=aw.ds


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg ville da til en hver tid gerne give 777,- for at få en kvalitetsvare leveret - fremfor en (måske) 2-rangs selvhenter..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg stod i samme situation..fik et tilbud fra XL,.til 54kr leveret, ved køb af en hel palle. Jeg endte med at købe en hel del i Silvan på deres -25% dage som selv er inde på. Men gør op med dig selv hvor meget du gider at slæbe for at spare lidt kr  


-----


Peter Nielsen


"Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt i første forsøg"

Annonce

Som de forklarede mig det i den lokale tømmerhandel.

Hvis du køber den billige i styrkeklasse 42,5 skal du bruge 20 % ekstra i forhold til Portland i styrke 52,5, for at få samme styrke.

Så er prisen næsten ens hvis man regner det sådan ud..


Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 24-02-2018 00:15:03

Som de forklarede mig det i den lokale tømmerhandel.

Hvis du køber den billige i styrkeklasse 42,5 skal du bruge 20 % ekstra i forhold til Portland i styrke 52,5, for at få samme styrke.

Så er prisen næsten ens hvis man regner det sådan ud..

 Du har ret, men nu sælger Silva og Jemogfix også styrke 52.5. og den er langt billigere der.

Næsten 15-20kr billigere dengang jeg købte det  

Men er helt med på at man ikke kan sammenligne den svage med dine stærke


Vh

Peter


-----


Peter Nielsen


"Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt i første forsøg"

Man kan have de bedste intentioner om at ville bruge styrke 52,5 og det stor betydning hvis det er konstruktioner søjler, brobyggeri m.m.  Til almindelig støbning af sokkel og gulv i beboelse er styrke 42,5 rigelig. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Men den færdige blandings styrke er vel altafgørende, og så er det vel ikke så vigtigt hvad styrke cementen har?

Så hvordan ville en færdig blanding skulle se ud?

`Jeg påtænker at bruge støbemix 0-15mm og cement ved 42,5 eller 52,5.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Som de fortalte mig på tømmergården, skal der bruges ekstra af styrkeklasse 42,5.

Man kunne ligesågodt bruge styrkeklasse 52,5 og bruge mindre af den, var budskabet fra den glade tømmersælger..

Nu har jeg det sådan med cement at jeg altid kommer rigeligt i, nok ikke nødvendigvis fornuftigt, men i særdeleshed besværligt, hvis man efterfølgende skal hugge det op.  


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis