Hjælp med at bygge mit eget akvarie:-)

Halløj alle gør det selv medmennesker 😁

Jeg har fået en idé jeg bare ikke kan glemme igen... Jeg vil bygge mit eget akvarie, da jeg synes dem vi køber er så upersonlige og totalt firkantet.. 

Så mit spørgsmål til jer er: Hvordan starter jeg dette projekt op ?.. Hvad skal jeg bruge og diverse..

Mvh Monika


Vi lures nok ved 🙂
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på lds. 

Nu ved jeg ikke lige hvad du mener med "et personligt akvarie" Det er mange år siden jeg har limet sådan en fætter sammen. 

Men du skal bruge glas, tykkelse er afhængig af størrelse på den største side. Så skal du bruge glasskærer samt sanitets silicone. 

Glasstykker kan limes sammen kant mod kant med silicone. Under montering skal du holde en lille afstand med f.eks. et par tændstikker. 

Så kommer alt tilbehøret, lys, filter, iltningspumpe, pynt i vandet. ( Det sidste kan jo være alt, men hvis du finder f.eks,. sten i naturen så skal de koges inden så du ikke kommer med noget utøj eller sugdom til dit lille miljø.)


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Af praktiske årsager er akvarier bare totalt firkantede... Med mindre de er 5,6 eller 8 kantede. 
Hvis du skal op i vis størrelse, og derfor meget kraftigt glas, kan du overveje optisk hvidt glas. Da normalt glas er lidt grønligt, og det går lidt ud over farverne i akvariet. 

Brug en rigtig akvarie silikone, sanitetsilikone indeholder svampemidler som ikke gavner akvariet. Jeg ville vælge en sort silikone, det er klart pænest, da den klare bliver grøn af alger.

Er det til saltvand eller ferskvand?


Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Hej alle sammen :-) 

Tak for jeres input.. Jeg tænker jeg gerne vil have det op i en str. 500 Max :-)

Jeg kender en der arbejder ved glaseksperten, så jeg regner med jeg kan få det der igennem.. 

Men tænker at bygge det ud af træ? Med noget glasfiber ? Jeg ved ikke hvad der er nemmest og billigst ?.. 

Men det er til ferskvand 😄


Vi lures nok ved 🙂
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis