Bøje monterede radiatorrør

Jeg har vendt en dør om, og nu sidder termostaten i vejen, så jeg ikke kan lukke døren.

 Det havde jeg ikke lige set komme... Den skal flyttes 12-14 mm eller der skal en tyndere termostat på (og sådan en kan jeg ikke finde). 

Jeg ved ikke meget om, hvordan jeg bukke rør. Nogen, der har en ide til hvordan jeg kan gå til opgaven?

Jeg har vendt en dør om, og nu sidder termostaten... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Der er er 3 cm mellem sidevæg og frem rør på den anden side af radiatoren, så der er ikke meget at rutte med.

Det er fjernvarme  

En radiator mellem to vægge er vel ikke det mest optimale, er der der ikke mulighed for at flytte radiatoren til et mere egnet sted i rummet?

Når man ser på bunden af radiatoren, ligner det, at den er Over the Hill, så måske et skift til én, der er knap så bred kunne være på sin plads? Hvis man ser bort fra Rio o.lign. mærkevarer synes jeg at mange no-name radiatorer er overraskende billige, pæne og udmærkede.


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"

Du kan sætte to 45-gradres bøjninger efter hinanden. Så får du den forskudt med ca. rør tykkelsen.

Eller indsætte en excentrisk forskruning. Den giver dog lidt mindre.


Annonce
jenshøj skrev den 23-02-2018 12:30:01

Du kan sætte to 45-gradres bøjninger efter hinanden. Så får du den forskudt med ca. rør tykkelsen.

Eller indsætte en excentrisk forskruning. Den giver dog lidt mindre.


 Netop hvad jeg skulle til at skrive. Og der set ud til at være plads til at skære nyt gevind på det gamle rør - så radiatoren ikke ender oppe undet loftet😊


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis