Trailer sidder fast på trækkrog

God aften,

Jeg står med et lidt dumt problem. Jeg har denne trailer, som er et halvt år gammel:

https://www.bauhaus.dk/easyline-trailer-model-250st.html

Den har stået i vores garage og har indtil i dag ikke været i brug siden jul. Jeg har her til aften været et smut på genbrugspladsen med den, og da jeg kommer hjem igen og skal koble traileren af bilen sidder den fuldstændigt fast på "kuglen"?!

Jeg kan uden problemer trække op i låsemekanismen på trailerens træk og umiddelbart føles det ikke anderledes end det plejer. Jeg har prøvet at hoppe på trækket og banke lidt med en hammer på siden. Intet hjælper! 

Jeg skulle helst bruge bilen i morgen - uden trailer!   


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

God aften, Jeg står med et lidt dumt problem. Jeg... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg havde en Hobby campingvogn, som lavede samme nummer (vistnok med en Westhoff kobling. Måske en kombi af nyt træktøj/-kugle og ny kobling.

Mener at huske, at det især opstod hvis jeg havde bakket med campingvognen inden jeg forsøgte at koble af.

 Efter et par år gik det over helt af sig selv.


Træd ikke på mine ledninger :o)

bobenontot dit problem med din Hobby skyldes, at du havde bakket, som du selv skriver. Når man bakker trykkes stødstangens stempel samme. Den vil herefter presse på på krogen/bilen. Nærmest som krogen/koblingen "sidder i klemme" mellem bil og CV. Det undgåes ved efter bakningen, lige at køre 10-20 cm frem, så stødstangen trækkes ud til normalt. Men heller ikke mere for ellers så samme problem (bare omvendt, idet stødstangen så "trækker" i krogen/bilen)


Søren O skrev den 23-02-2018 13:22:49

Hvis man skal ud at køre med campingvogn (med slingrekobling) er det vel bare at tørre fedtet af trækkrogens kugle og affedte med lidt bremserens.

 

Jeps, men det skal man så lige vide. Ikke sikkert at spørger var opmærksom på problemet, derfor mit indlæg.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis