Data og antenneudtag

Skal til at renovere et værelse, hvor der er trukket 2 x Lan kabler (internet + tv via fiberbox) derudover vil jeg trække et kabel til almindelig tv antenne, da det er det der bruges nu til at se tv. 

Lige nu er kablerne ført ned udenpå væggen i en kabelbakke. Jeg vil have det fræst ind i væggen sammen med antennekabel.

Jeg skal derfor bruge 2 x dataudtag + 1 x antenneudtag.

Hvilke løsninger findes der? 

Skal jeg have et dataudtag med to udtag er det str. 1,5modul. Fået det virkelig ikke i 1modul størrelse? For så passede det jo perfekt sammen med denne 

https://www.av-connection.dk/?PGr=7156


Alternativt er at jeg skal have 1,5modul antenne udtag, men så er det med Radio udtag også eller kun F Conector , hvilket jeg ikke er så interesseret i.


Mvh



22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan da sagtens have en 1 modul dåse til din antenne og derunder en 1 1/2 modul til dataudtag. Du kan jo alligevel ikke have det i et låg. Der bruges så en kombineret ramme så det ser pæn ud.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Husk også når du fræser i væggen at lægge tomrør til kablingen på samme måde som til el. Det letter senere opgraderinger.

Når du alligevel fræser (og sviner), så overvej om du skal lægge kabling til skjulte højttalerledninger.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Antenne stikket kan være 2 x 1, 5 modul hvor du har tv og Fm i samme modul. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Du kan nok ikke undgå FM stikket. Modulet er 1,5, som indeholder TV, FM og datastik. Du skal endvidere huske på om det er et slut- eller sløjfemodul.


fase

Såfremt du vil have det hele ind i væggen, kan du bruge 2 Modul + 1 Modul indmuringsdåser, med tilhørende 3 x 1 Moduls ramme.

Så vidt jeg lige kan se, findes der ikke 3 x 1 Moduls indmuringsdåser.

Rantzau skrev den 22-02-2018 21:52:14

Husk også når du fræser i væggen at lægge tomrør til kablingen på samme måde som til el. Det letter senere opgraderinger.

Når du alligevel fræser (og sviner), så overvej om du skal lægge kabling til skjulte højttalerledninger.

 Bliver lagt i flexrør. Det er til værelser så ingen højtaler ledning, men fint du nævner det.


S. Fabrin skrev den 23-02-2018 09:29:17

Du kan nok ikke undgå FM stikket. Modulet er 1,5, som indeholder TV, FM og datastik. Du skal endvidere huske på om det er et slut- eller sløjfemodul.

 Ja det bliver som slut moduler da jeg trækker det ud som en stjernesamling på loftet. Umiddelbart kan jeg ikke finde noget uden FM modul. Hvem bruger det overhovedet i dag ved nybyggede huse? 🤔

Jeg er ked af, at montere med FM modul da jeg så mener man bør trække ledningen til det, så man ikke har monteret noget der ikke virker.

GSH skrev den 23-02-2018 10:35:01

Såfremt du vil have det hele ind i væggen, kan du bruge 2 Modul + 1 Modul indmuringsdåser, med tilhørende 3 x 1 Moduls ramme.

Så vidt jeg lige kan se, findes der ikke 3 x 1 Moduls indmuringsdåser.

 Ja hvis det skal stå lodret er det ikke et problem. Så kan jeg komme helt ned på 2,5modul.

Jeg vil gerne have det siddende vandret da det skal monteres tæt på fodpanelet. Det bliver iøvrigt med indmuringsdåser. Som svar til dit 3x1 modul dåser kan man bare klikke 3 styks sammen.

Hvis du kan acceptere et modul med F-stik, kan du bruge det, der er vist i et tidligere indlæg. Dit antennekabel forsyner du så med et F-stik i den ene ende, FM tilslutningen kræver ikke et selvstændigt kabel, men forsynes over samme kabel som TV. Jeg har ikke undersøgt om datastik med to udtag findes i Fuga serien, men det findes i Opus serien. Så kan du nøjes med 2 moduler ved siden af hinanden. Hvis tilslutningerne skal sidde tæt på fodpanelet, vil jeg anbefale panelunderlag, som så giver dig bedre plads til montage af coaxsial_ og netværkskabel.

Jeg har lige undersøgt det, du kan få dine stik i fuga, så du kan nøjes med f.eks. to modul panelunderlag. Et til antenne og et til to netudtag.


fase
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis