Data og antenneudtag

Skal til at renovere et værelse, hvor der er trukket 2 x Lan kabler (internet + tv via fiberbox) derudover vil jeg trække et kabel til almindelig tv antenne, da det er det der bruges nu til at se tv. 

Lige nu er kablerne ført ned udenpå væggen i en kabelbakke. Jeg vil have det fræst ind i væggen sammen med antennekabel.

Jeg skal derfor bruge 2 x dataudtag + 1 x antenneudtag.

Hvilke løsninger findes der? 

Skal jeg have et dataudtag med to udtag er det str. 1,5modul. Fået det virkelig ikke i 1modul størrelse? For så passede det jo perfekt sammen med denne 

https://www.av-connection.dk/?PGr=7156


Alternativt er at jeg skal have 1,5modul antenne udtag, men så er det med Radio udtag også eller kun F Conector , hvilket jeg ikke er så interesseret i.


Mvh



Skal til at renovere et værelse, hvor der er... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
S. Fabrin skrev den 23-02-2018 12:35:40

Hvis du kan acceptere et modul med F-stik, kan du bruge det, der er vist i et tidligere indlæg. Dit antennekabel forsyner du så med et F-stik i den ene ende, FM tilslutningen kræver ikke et selvstændigt kabel, men forsynes over samme kabel som TV. Jeg har ikke undersøgt om datastik med to udtag findes i Fuga serien, men det findes i Opus serien. Så kan du nøjes med 2 moduler ved siden af hinanden. Hvis tilslutningerne skal sidde tæt på fodpanelet, vil jeg anbefale panelunderlag, som så giver dig bedre plads til montage af coaxsial_ og netværkskabel.

Jeg har lige undersøgt det, du kan få dine stik i fuga, så du kan nøjes med f.eks. to modul panelunderlag. Et til antenne og et til to netudtag.

 Vil gerne have det lavet med indmuringsdåser.

Jeg var ikke klar over, at der kun skulle trækkes et kabel som så forsyner radio og tv. Troede de havde hver deres. 

Vil du ikke sende et link til udtaget med to dataudtag i et modul str. 😁

Der skal kun trækkes ét kabel såfremt din TV og radioantenne(r) er sammensat i en såkaldt combiner

Hvis du har selvstændige kabler fra dine antenner og ikke ønsker at anvende en combiner,, skal der selvfølgelig trækkes to kabler ned.

Der er stor grund til at du ikke kan finde Fuga Modul 1, med 2 x dataudtag.

Fordi LK har den ikke i deres produkt program, kilde LK hjemmeside.

Skruerne og dobbelt dataudtag kommer i konflikt med hinanden.

Til 2* RJ45 og 1*koax ville jeg sætte en 2 Modul dåse vandret + indsats til 3 keystone + 2* RJ45 og 1*koax  keystone.
og ja: Keystone indsatser og keystones behøver man ikke købe fra LK. 

Kabling i CAT7a - Ved konnektorer ville min nærrighed råde mig til Cat5e (kan klare 1Gbps). Koax keystone dog fuld skærmet - eller en F-konnektor. 




KasperRR skrev den 24-02-2018 19:25:32

 Jeg har vidst misforstået dig. Jeg ønsker dataudtag med to udtag i 1 modul str. 😊 og den kan jeg ikke finde. 

fordi der simpelthen ikke er plads til 2 keystones i 1 modul. 

Mjølner skrev den 27-02-2018 11:02:11

Til 2* RJ45 og 1*koax ville jeg sætte en 2 Modul dåse vandret + indsats til 3 keystone + 2* RJ45 og 1*koax  keystone.
og ja: Keystone indsatser og keystones behøver man ikke købe fra LK. 

Kabling i CAT7a - Ved konnektorer ville min nærrighed råde mig til Cat5e (kan klare 1Gbps). Koax keystone dog fuld skærmet - eller en F-konnektor. 




 Går ud fra det er denne du mener .

https://www.wattoo.dk/lk-fuga-dataudtag-til-1-3-stk-keystone-konnektorer-standard-keystone-port-ca-19-3-x-14-8-mm-2-modul-hvid-1088000801

Monteret med denne 

https://www.elextra.dk/details/H49331/modular-keystone-coax-hun-til-f-hun-hvid


Problemet er vel så at, modulet i keystone ikke er et slutmodul.

Men ellers kunne det være løsningen ja

Det er kun antenne kablet, der skal afsluttes i et slutmodul. Til netværkskabler bruges der kun at afslutte i et netværksstik.


fase
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis