Montering af lampe forudsager afbryd i HPFI-relæ

Hej

Jeg slog HPFI relæet fra for at sætte en lampe til. Opdagede at fatningen var markeret med N L et rundt symbol, M1 og M2. Jeg er ikke vant til andet end 2 muligheder. 

Efter at bøvle lidt med det, hvor jeg indimellem forsøgte at slå relæet til, hvorefter det så gik ud? Gav jeg op og tog lampeledningen ud af udtaget. 

Forsøgte så igen at slå relæet til for at finde ud af hvordan ledningen skulle slås til, men nu slår mit relæ fra hver gang jeg forsøger at slå det til. 

Har forsøgt at slukke for alt andet, også på relæet, men får stadig automatisk en afbrydelse når jeg forsøger at slå det til. 

Hej Jeg slog HPFI relæet fra for at sætte en lampe... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Søren O. Hedder det ikke N og M1 i lampeudtag? For det har det gjort i de 50 år jeg har arbejdet med det !


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Søren O. Det var ikke for at korekse dig, men for at undgå  forvirring hos trådstarter.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Helt enig, der må ikke være noget at være i tvivl om. Vil man selv lave el, så skal det bare være i orden.


Søren O

Jeg tror ikke at det er hpfi der er gået , hvis trådstarter kunne lægge et billede op af lampeudtaget ville det være en stor hjælp.


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Annonce

Karl Smart:  Med alle grupper på tavlen slået fra, og et HFI der ikke vil holde, så er det næppe lampeudtaget.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Karl smart : Et styk lampe udtag.  

Elmand  , nej , men jeg syntes bare at det var lidt for tilfældigt at HPFI pludselig skulle stå af . efter trådstarter , havde pillet ved installationen , efter at have set lampestedet . så er det nok HPFI der er gået , 

Jeg håber at trådstarter vender tilbage og fortæller os om det var HPFI der var defekt , eller hvad..............


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Har haft elektrikeren på besøg. Det var HPFI relæet der var kaput. Selv han forsøgte tricket med at give indmaden en kærlig hånd med skaftet af en skruetrækker, men intet hjalp. En udskiftning af relæet løste problemet. 

Tak for svaret , det  er altid godt at få at vide hvordan en sag ender .


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis