Lægge gulvfliser på toilet

Hej

Jeg er i gang med at skulle renovere vores lille toilet og skal derfor lægge nye fliser på gulvet. Jeg har styr på væggene og de er ved at være klar til filt og maling😊 Men jeg er HELT lost hvad gulvet angår... Jeg har fjernet de gamle fliser, de var nogle meget tynde glasfliser fra huset blev bygget i 68. De fliser jeg har købt, er dobbelt så tykke.

Jeg har følgende problematikker:

Jeg har lagt et tyndt lag selvnivvelerende gulvspartelsmasse på gulvet, men gulvet er stadig ujævnt. Når jeg lægger den nye flise på, for at sikre mig at der ikke er for store ujævnheder, så vipper den nærmest over hele gulvet! Hvor meget af denne ujævnhed tager spartelmassen når jeg lægger fliserne? Skal jeg lægge et lag selvnivvelerende lag mere mere?

Fordi de gamle fliser var så tynde, så stikker de nye fliser meget længere op en de gamle og ligger ikke i niveau med afløbet. Det er ikke et vådrum og der vil hænge et underskab med vask over afløbet. Men jeg synes det kommer til at se underligt ud... Vil dog nødig ud i at skulle hamre hele gulvet op for at få det i niveau med fliserne og afløbet.

Jeg håber I kan hjælpe mig?

Hilsen Maria😊

Hej Jeg er i gang med at skulle renovere vores... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan centrere dem som her. Dette er en 60x60, hvis dine er mindre eller faldet ikke er så kraftigt,  kan du undlade de diagonale skær. 


km

Lige kort, det regnes som et vådrum når der er gulvafløb. Uanset om man aldrig har tænkt sig at bruge det. Angående risten fåes  der en indsats så man lovligt kan hæve rammen op i overkant flise. (Der findes adskillige uautoriserede måder) Angående underlaget, så prøv at få det så plant som muligt inden du begynder på fliserne. 


km
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Vedhæftede filer:

Så fik vil lagt fliserne og vi besluttede os for, at betale os fra det. Det var mere end vi kunne klare😊 Men væggene renoverede jeg dog selv. Så nu mangler vi kun VVS til at installere toilet, vask og radiator. Tak for jeres hjælp og gode råd👍🏼

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også