Billigste gulvvarme styring til 2 kredse?

Hej LDS'ere.

Nu er det tid til at der snart kan komme varme på mit værkstedsprojekt.
Gulvvarmeshunt er der styr på, men hvad er den billigste løsning til termostat? Der er to kredse, og der skal kun være en termostat og det må godt være kablet :)

Nogle bud?



Mvh

Morten

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

@Gregeren - han skriver at han har shunt, så det er mere noget i stil med https://www.wattoo.dk/ahc-8200-styr...-466306110 vi er ude i. Du kan muligvis godt sætte to telestater til samme udgang, men det er lidt et sats. Men så kunne du nøjes med styring + 1 termostat og så tilkøbe en ekstra telestat.

Det sku rigtigt! Det overså jeg vidst.


Elektronikteknikeren

Ja jeg har styr på selve shunten Ja man ender hurtigt i en 1500kr bare for lidt styring. Er glad for den Danfoss jeg har i huset, men den er jo mega overkill til en termostat og 2 telestater...



Mvh

Morten

Annonce

Du kan jo selv sætte noget sammen. Men jeg ved jo ikke hvad shunt system du har

multiTelestater   2 stk a`200 kr  400,00

Strømforsyning                          319,00

Rumtermostat                             219,00

Selv med noget fragt løber det ikke op i samme pris.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Du kunne jo i princippet blot sætte et par almindelige radiatortermostater ind i din gulvvarmekreds, evt. med fjernføler. Eller sætte radiatorventilen foran termostaten i din shunt. Er det blot i en garage er der vil ingen grund til en "fansi" styring.


Søren O

Ja det kunne man jo faktisk godt 😁 skal jo så være med fjern føler, det ville ikke være så dumt, men så er der ikke pumpe styring.. Måske jeg bare skulle købe to telestater, og bare sætte min raspberry pi til at styre dem.. Den styrer i forvejen fyret og andre ventiler..


Mvh

Morten

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis