Danfoss Living Connect.

Jeg overvejer at montere denne løsning på vore radiatorer, for på denne måde at få lidt (fjern)-styring på tingene.


Er det noget der generelt virker?


Vi har Honeywell digitale termostater monteret i forvejen, men vil gerne have noget styring hvor vi kan se og styre det hele fra centralt sted, i dette tilfælde en skærm.


Det drejer sig om dette:


https://www.vvsnetto.dk/produkt/dan...ing-5-rum/




Med venlig hilsen

 

Lars F.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Slet ingen der har lidt erfaring i Danfoss Living Connect, de kan øse af? 😊🌞


Med venlig hilsen

 

Lars F.

Vi har det i hele huset, én radiatorer i værelse, entre mm, og  2 (stue og alrum) rum styret af rumtermostater og flere radiatorventiler som "aktuatorer"

Vi har ikke gulvvarmen i bad/bryggers med (endnu)

Men alt virker som det skal, installationen gik nemt, kræver dog at man kan flytte centralstationen hen i nærheden af radiatoren.

Tilslutningen til app-en virker fint, dog har vi ind imellem mistet forbindelsen, hvilket sikkert kan løses med en repeater.

Hans


 

Hej Hans.


Tak for svaret.


Skal man virkelig flytte “centralen” hen til termostaten for den vil registrere den? Men det virker fint bagefter?


Jeg kan desværre ikke lige tolke hvad en aktuator og en repeater er i denne sammenhæng?


Ved du i øvrigt om man kan få Danfoss gulvvarmesystemet med den lille touchskærm-

https://www.lavprisvvs.dk/Varme-Gul...gJqQfD_BwE

-til at spille sammen med ovenstående?


Eller kan denne skærm spille sammen med ovenstående?: 


https://www.billigvvs.dk/Varmesyste...50817.html


Med venlig hilsen

 

Lars F.

Lars den nemmest måde at koble de enkelte radiatorer til er kortvarigt at flytte centralenheden inden for 1-11/2 meter, men det skal sikkert kun gøres een gang 

Jeg har 3 radiatorer i min stue, en rumtermostat styrer de 3 radiator ventiler, der således bare lukker mere eller mindre op efter besked fra runtermostaten - derfor kalder jeg de termostater for aktuatorer 

En repeater er en dims der modtager signaler og videresender for at øge rækkevidden 

Jeg har ingen erfaringer med gulvvarmesystemer og synes jeg kan læse i fora at det er svært at få forskellige fabrikater til at arbejde sammen, men jeg er heller ikke en ørn til at modificere og tilpasse - det skal virke fra begyndelsen 


 

Jeg har Danfoss Living CONNECT i vores hus på 282m2, hvor det er monteret på samtlige 16 radiatorer i huset. Jeg opsatte det i oktober 2017. Det virker helt fint efter hensigten, dog har jeg en enkelt termostat nede i kælderen, der ind i mellem hopper af og på kortvarigt. Ikke noget jeg som sådan bemærke, ud over at der genererer en push-besked fra app'en. Jeg har prøvet at flytte hovedstationen, men så hopper termostaten i modsatte hjørne af huset af   en repeater kan løse det, men jeg lever indtil videre med det!

Jeg benytter natsænkning og sænkning i dagtimerne. Da det er vores første vinter i huset, kan jeg ikke sammenligne med vores tidligere forbrug, dog vil jeg gerne bruge minde på varme end de forrige ejere gjorde!

Ja, hovedstationen skal rundt til de forskellige termostater for at registrerer dem. Jeg havde en lille 230V UPS liggende, som jeg strømforsynede hovedstationen fra, så den var bærbar på batteri! 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Annonce

Mange tak for de fine og brugbare svar :-).


Jeg tror jeg investerer i sådan et sæt.


Hov forresten:


VIGTIGT: Støjer termostaterne når de “kører”, altså indstiller sig selv? For det gjorde den første generation af de Danfoss nemlig, og de Honeywell vi har nu, siger næsten intet, så der skulle vi jo gerne blive ;-).


Med venlig hilsen

 

Lars F.

Lars F. skrev den 28-02-2018 17:33:51

Mange tak for de fine og brugbare svar :-).


Jeg tror jeg investerer i sådan et sæt.


Hov forresten:


VIGTIGT: Støjer termostaterne når de “kører”, altså indstiller sig selv? For det gjorde den første generation af de Danfoss nemlig, og de Honeywell vi har nu, siger næsten intet, så der skulle vi jo gerne blive ;-).

 Nej, det syntes jeg ikke. De giver en svag og meget kortvarig summen, men ikke noget jeg bemærker. Jo, hvis jeg ligger i sengen og skal sove - og der er helt stille, og termostaten i soveværelset åbner/lukker. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis