Nye varmerør

Hej LDS'ere.

Jeg har netop haft en temmelig stor vandskade. Alle gulve i huset er hevet op, og da alle varmerørene i huset er 65 år gamle, overvejer jeg at få skiftet det hele til pex-rør, nu da der er åbent til det.

De vil blive ført under og i bjælkelaget, fra et teknikskab og ud til hver enkelt radiator. Kan godt lide tanken om, at kunne lukke en enkelt radiator af fra teknikskabet, hvis der skulle opstå problemer. 

Nå, men hvilken dimension bør disse pex-rør have? Jeg køber dem naturligvis isolerede.

Jeg har et luft-til-vand anlæg.

Håber på jeres råd og vejledning.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

10-12 mm indvendig lysning i rør burde være nok, afhængig af radiatorstørrelse. Der sker intet ved at gå lidt op i størrelse.

Hvis du køber dine rør i rør med standard skum isolering, bør du isolere yderligere, f.eks. ved at placere dine rør i din gulvisolering.


Søren O

hvis du har alle gulve oppe ,hvorfor laver du ikke gulvvarme ? det passer perfekt til luft/vand  da du kan køre med lavere fremløbstemperatur og dermed en bedre økonomi


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Tak for jeres svar. TROR at det ender med gulvvarme istedet for

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Ved gulvvarme bør de være større. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg mener faktisk ikke det er tilladt at isolere med mindre end 20 mm isolering på varmebærende rør, og er de udenfor klimaskærmen skal/bør man gå meget længere op.

Jeg har selv lig isoleret rør med 75 -100 mm isolering i tagrummet.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis