Tørretumbler og vaskemaskine på samme sikring. Sikring slår fra

Hej

Vores tørretumbler og vaskemaskine er tilsyneladende tilkoblet samme stik. Derudover er jordvarmeanlægget på samme sikring. 

Når tørretumbleren og vaskemaskinen kører på samme tid, så hænder det at sikringen hvor tørretumbleren, vaskemaskinen og jordvarmeanlægget er tilkoblet, simpelthen slår fra.

Hvordan løses dette? jeg går næsten ud fra at der skal laves et nyt stik til vaskemaskinen eller tørretumbleren. Skal en elektriker trække et helt nyt kabel fra el-skabet? eller kan noget fra stikdåsen bruges til at lave et ekstra stik?

Jeg har vedhæftet et billede af stikket hvor tørretumbler + vaskemaskine er tilkoblet.

Hej Vores tørretumbler og vaskemaskine er... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har nu målt spændingen på den grå ledning, og spændingen er på 230 volt. Jeg har nu tilsluttet tørretumbleren på denne og vil se om det lyder udfordringen med at jordvarme/tørretumbler/vaskemaskine slår fra. Mht. til at måle på jordvarmeanlægget, har jeg ikke gjort det, men jeg kan se at bruger 400v, så det passer vel meget godt med at det anlæg er tilsluttet til 2 faser. 

Min opsætning ser således ud nu: 

Jordvarmeanlæg på brun og sort ledning, jord og nul. Intet ændret

Vaskemaskine på brun ledning + jord + nul. (Jord +nul deles med tørretumbler). Intet ændret.

Tørretumbler på grå ledning. (Jord + nul deles med vaskemaskine). Har ændret denne fra at være tilsluttet den brune fase hvor vaskemaskine var tilsluttet og har istedet tilsluttet denne til den grå fase.

Så spiller det. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis