Problem med Luscensor og LED lys

Hej .

Jeg har fået et problem. Jeg har fået installeret 2 udendørslamper af mærket LED pullert lampe Milou fra Lampegiganten samt 2 lyscensore Servodan Minilux fra Greenline. Problemet er opstået da jeg fik censor nr. 2 op.

Den ene af de to lamper (den der sidder nærmest censoren) er begyndt at blinke hele tiden. Hvad skyldes dette og er det noget der kan rettes?


mvh.
RB
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nu kommer det jo lidt an på i hvilken takt den blinker, og om begge lamper tænder sammen på begge sensorer.

.Tænder de hver for sig kan det jo være at din lampe lyser hen på sensor. Når det bliver mørkt bestiller sensor lys, Lampen lyser og sensor ser lys ok og skynder sig at slukke o.s.v. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Prøv at flytte ledningen fra klemmen med rød ledning (længst til højre) over i klemmen mærket L (brun). Blinker lampen så også, er fejlen i lampen. Holder blinkeriet op, kan det skyldes, at lampen lyser på sensoren og dermed får sensoren til at tro der lyst. Det kan du enten justere dig ud af eller sætte et stykke sort tape på den side, der vender mod lampen.


fase

Hej.

Det mærkelige er, at det kun er den ene af lamperne der blinker - den tættest på sensoren. Jeg skal måske lige fortælle at de to sensorer er parallelforbundet. Den første fungerede i ca. 2 uger inden sensor nr. 2 blev sat op uden at lampen blinkede. Det er lampen nærmest affaldsbøtterne det vedrører. sensoren kan anes oppe under tagudhænget på carporten.


mvh.
RB

Hvis sensorerne er parallelforbundne, ville jeg i første omgang prøve om lampen har en fejl. flyt tændledningen over på fasen. Og du er selvfølgelig sikker på at det er forbundet rigtigt?


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis