Sandblæse facade selv? Eller Hedvandspule?

Hej min facade på huset er før jeg overtog det malet med plastik maling og det er nu skaldet af på det meste af gavlen, plus jeg har nogle revner der skal ligges stål i :)

Min ven som er murer anbefaler at netpudse huset eller evt vandskure det, men uanset hvad ser det ud til at det skal sandblæses det eller lign. Men er det noget jeg kan klare selv? har mulighed for at låne en hedvandsrenser hvis det skulle være nødvendigt.
Ellers havde jeg tænkt på at leje/købe en sandblæser af en slags men er lidt på bar bund.

Kan se at man kan købe nogle hobby sandblæsere til en 2-3000kr til kompressor men er i tvivl om de kan klare opgaven. Har en rimelig stor kompressor og har mulighed for at låne en endnu større hvis nødvendigt :)

Håber der er nogle af jer gæve mennesker herinde der kan hjælpe mig med at finde den billigste og bedste løsning! :)

Hilsen Kim

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har ingen erfaring med at sandblæse huse, men glem alt om en hobby sandblæser.

Hvis du kan låne en hedvandsrenser, er det da et forsøg værd.



Vi prøver igen, i morgen --

Husk lige at sandblæsning sviner helt vildt, hvis der ikke er ordenlig afskærmet. De professionelle har jo hele facaden "gemt" bag stillads med tilhørende net, for netop at tage det sand der uvilkårligt flyver omkring i alle retninger.
 
Der hvor vi boede sidst var der en på vejen der startede med at sandblæse sin garage... det kostede ham et sagsanlæg, da hans nabos bil og vinduer også blev sandblæst af "fygesand"   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

................  og hvis du bruger hedvandsrenser så husk at facaden skal tørre helt in den du går videre med projektet .....

har selv brugt en kop-stålbørste på en stor vinkelsliber til at fjerne plastmaling fra en facade ..... efterfølgende grundet med microgrunder og malet 2 gange med en olieemulsionsmaling ....... og det holdt i rigtig mange år ...........


....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........

Det kunne nok også klares med en facade fræser,

Som på denne video



Vi prøver igen, i morgen --

Super god ide med stålbørsten på vinkel sliberen Har ende det hele til at ligge så det må prøves imorgen Ellers ser facedesliberen heller ikke så tosset ud


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også