Lysdæmper på korrespondance afbryder - hvordan?

Hej

Jeg har købt nogle skydelysdæmpere, og de var nemme at udskifte, der hvor der ikke var korrespondance.

Nu kniber det dog lidt for mig.

Jeg har vedhæftet billede af nuværende installation. Første billede er den første korrespondanceafbryder, og der hvor dæmperen skal sidde. Anden billede er den anden korrespondanceafbryder.

Dæmperen er i tredje billede.

Nogle der kan hjælpe med hvordan den skal monteres?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du bliver nødt til at købe en returfjeder til den korrespondanceafbryder, der skal blive.

I billede 1, hvor lysdæmperen skal monteres, fjerner du af bryderen og monterer lysdæmperen. Den blå ledning, som du burde skifte ud med en brun, monterer du i klemmen L. I klemmen mærket med pil montere du den grå ledning. Den sorte ledning monterer du i klemmen mærket med en bølgelinie med en streg over. Du har nu en sort tilovers i afbryderen i billede 2, den forsyner du med en samlemuffe, den skal ikke bruges mere. Afbryderen i billede 2 forsyner du med en fjeder, så den bliver til en trykknap. Du skal montere den blå, som burde skiftes til en brun, så der er spænding på den grå, når afbryderen påvirkes, fordi der kun skal sendes en impuls til lysdæmperen.


fase

Prøv gerne at lave det i 2 tempi, så du først  kan se at lysdæmper virker alene. Så når du når igennem dette i Fabrins udmærkede vejviser så stopper du og kontrollerer. 

"billede 2, den forsyner du med en samlemuffe, den skal ikke bruges mere."


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis