T stålprofil under porte.

Hej forum.

Jeg har 2 porte i mit værksted, hvor der ved kraftig vind, og regn bliver presset vand ind under. Der er fald væk fra fra portene udvendigt, men stadig kommer der vand ind. Portene vender mod vest.

Jeg har set at man kan købe alverdens løsninger til dette. Især hvis man vil bruge mange penge på det. 

Jeg har købt noget t stål som det vist heddet. Jeg tænker at sætte det på betongulvet lige indenfor porten.

Hvordan monteres dette på betongulvet. Det skal jo være tæt. Kan jeg lægge dem i flise lim, og holde dem fast med karmskuer? 

Gummilisten der sidder under portene nu, er intet værd.

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville bruge gummifugemasse, mellem metal skinne og gulvet, og karmskruer, eller rawpluks og skruer. (jeg er mest til det sidste)



Vi prøver igen, i morgen --

Er det umuligt at skifte gummiprofilerne under portene, eller kan de bare ikke holde vandet ude? Hvis gummilisterne ikke kan holde vandet ude, kan du bruge et stykke vinkeljern, som du skærer en rille til og støber ned i rillen. Den indvendige vinkel skal vende nedad.


fase

Gummi listerne er stive som sten. Problemet har altid været der, også da portene var nye, og gummi listerne var fleksible. Problemet er at portene vender mod vest, til åbne marker. Der er virkelig sus på når det blæser. Jeg kan lave lidt mere fald ud mod acodrænet, men er ret sikker på at det ikke vil løse problemet. Nu er jeg så småt i gang, men er nu nervøs for at profilen jeg har købt er for voldsom, og at kanten man skal forcere i bilen, eller cykel simpelthen er for høj. Jeg overvejer at skære en rille i gulvet, og så vende profilen en kvart omgang, det vil også give en større hæfte flade. Men så er "dæmningen" reduceret til 10 mm som jeg ikke ved er nok. Det er ikke nemt 😀😀

For mig at se, så ligger dit garagegulv lavere end porthullet. Det vil sige, at kommer der vand ind under porten, ja så løber det ind i garagen. Hvis nu garagegulvet havde ligget 1 cm højere end dit porthul, ja så kunne der ikke løbe vand ind.

Jeg vil foreslå dig at lave en "afløbsrende" f.eks. 2*2 cm. evt. i et alu-profil nogle få cm. bag din garageport, med afløb ud til din acorende.


Søren O

Hvis du ikke vil hæve gulvet, som jo kan blive en større omgang, kan du også, nu vi har fået billeder på, skære en rille i gulvet lige op til overgangen mellem gulv og porthul, og forsyne rillen med et stykke fladjern, som stikker 10 mm. op over betonen i porthullet. Skal det være helt fint, skærer du en rille og anbringer ovennævnte fladjern i rillen og pudser gulvet op, så der er i niveau med overkanten af fladjernet.


fase

Du burde kunne skifte dit bundgummi, det skal være blødt og ikke stift

Du kan se i link om ikke der er en profil der passer, og jeg har ikke noget med forhandleren at gøre.

https://www.kopke.dk/materialekatalog/10/

Steen

Hej.

Jeg ville anvende neoprenbånd mellem listen og beton og så skru listen fast så neoprenbåndet bliver tæt. 

Hilsen Martin


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Hej Jesper. Fandt du en brugbar løsning? Jeg har selvsamme problem med regnvand der blæser ind på porten - siver ned og under porten og ender i garagen, der desværre hælder den forkerte vej.. Har selv overvejet en stålprofil forankret i gulvet, men er ikke kommet videre. Virkede dit projekt?
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis