Erfaring med swimmingpool - driftsudgifter m.v.

Jeg har gennem længere tid leget med tanken om at etablere en swimmingpool. Driftsøkonomien og arbejdsbyrden er jeg dog lidt i tvivl om. Derfor søger jeg nogle erfaringer:
Hvor meget koster det at drive din swimmingpool, og hvor meget arbejdstid er der i det (sommer og vinter).
For at forlænge sæsonen overvejer jeg et solcelleanlæg i forlængelse af. Er der nogen, der har erfaring med sådan en løsning?


/Casper
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Processing Danmark kan svare på alle de spørgsmål du har inden for svømmebad, god vind

solvarme vil i øvrigt være et bedre valg hvis formålet er at varme en pool op. her vil du som regel kunne starte opvarmning fra april og indtil oktober hvilket for de fleste er tilstrækkeligt.

solvarme behøver kun være på 2-3 m2, mens solceller nok skal være 20-30 m2 for at gøre det samme

Processinng Danmark er for professionelle , dvs offentlig svømmebade større hoteller campingpladser badevandet og lign ikke private 

NielsChr skrev den 18-02-2018 00:12:15

solvarme vil i øvrigt være et bedre valg hvis formålet er at varme en pool op. her vil du som regel kunne starte opvarmning fra april og indtil oktober hvilket for de fleste er tilstrækkeligt.

solvarme behøver kun være på 2-3 m2, mens solceller nok skal være 20-30 m2 for at gøre det samme

 Tak for input. Jeg har et garageanlæg med en ca 40 kvm tag, som vil være perfekt til solvarme/solceller. Skal jeg installere noget, vil jeg helst bruge det hele :-)


/Casper
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis