Slagboremaskine

Hejsa,


Eftersom vi er flyttet i hus, ønsker jeg mig nu min egen slagboremaskine, så jeg ikke behøves at låne min fars hele tiden, da han ofte også selv skal bruge den :)


Jeg har dog ikke den helt store forstand på det, så vil høre, om der skulle være nogen, der kan hjælpe lidt.


Den skal bruges til diverse gør-det-selv opgaver derhjemme. Jeg har haft kig på en fra Bauhaus, som er i linket nederst. Er det en fornuftig en prisen, eller kan man finde en bedre i den prisklassse? Kender heller ikke til mærket, så ved ikke, om den måske er helt hen i vejret?


Og er der noget specielt, man skal være opmærksom på, når man kigger efter den slags værktøj? Evt. noget med omdrejninger osv.?


Her er den:

https://www.bauhaus.dk/metabo-slagb...ssaet.html


På forhånd mange tak :)

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er en fin bore skrue / maskine som du kan få meget glæde af. Den kan da også bore et hul i murværket til en rawlplug. Men mere skal du ikke forvente af slag funktionen. 

Batterier er "kun" 2 Ah hvilket er udmærket til hobbybrug. Ulempen er at de løber hurtig tør ved konstant brug, men fordelen er at det ikke er så tungt at holde den. 

Så når du bruger den har du altid den anden batteri i laderen.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Mange tak for svar, det sætter jeg stor pris på

Ved du, om der evt. er andre i den prisklasse, som måske er bedre? Eller vil det være svært at finde en, som skulle være bemærkelsesværdig bedre til den pris?

Der er nogen Bosch der er noget billigere men de er også lige så meget dårligere. Ellers ligge denne Metabo vel på linje med den lille Dewalt på kvaliteten. 




Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Super mange tak!

Ja det er en fin maskine..

Og med to batterier kan du jo lade det ene, når det andet er i brug, så en rigtig fin maskine..



Vi prøver igen, i morgen --
Annonce

Jeg har sagt det før, og jeg siger det igen: en "slagboremaskine" er det mest ubrugelige der nogen sinde er lavet. Den foregøgler at man kan alt med den, i virkeligheden er den dårlig til ethvert job.

Som ny husejer skal du bruge følgende:

Akkuskruemaskine. Helt uundværlig!

Boremaskine (uden slag). Også uundværlig, helst med omdrejninger op til 2500...3000 1/min (bore i træ). Om den er på batteri eller lysnet er efter smag og behag, dog er modellerne med 230 V tilslutning oftest kraftigere.

Borehammer. KUN hvis du har betonvægge eller lofter.

Så er du dækket ind. Der er ingen grund til at bore med slag i mursten, det laver blot "plørehuller". Og hvor vil du ellers bore med slag? Alle andre hårde steder behøver du en borehammer (som kan lejes)

God fornøjelse med dit nye hus 


Jeg ville gøre en tredie ting: køb en slagboremaskine med kabel i JemogFix samt en super 18 volts akku skruemaskine. Så er du dækket ind i mange år. Det er meget lidt du får brug for slag-maskinen. En stærk akku maskine kan sagtens rende et murbrokker i en sten.


 

Kort og godt , batteriskrue/ bore maskine med slag er ikke noget værd , når man bruger slaget bliver batteriet meget hurtigt suget tomt for strøm , køb en 230V boremaskine med slag og en 18V li-on skrue/boremaskine og du er godt klædt på til de hjemlige gør det selv opgaver, da jeg er en "boschmand" kan jeg kun anbefale Bosch..........


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Jeg har en Makita akku boremaskine med slag, jeg bruger den ofte i mursten, og den kan godt bore i beton, med det rigtige bor, og tålmodighed. (men jo nok ikke i beton elementbyggeri)

Jeg har også en borhammer til 230 volt, men ofte bruger jeg min akku maskine med slag.

Jeg har haft en Bosch 230 volt boremaskine med slag, den var ikke så effektiv som akku maskinen. Så der er helt sikkert forskel på de forskellige maskiner.


Men der er jo heller ikke noget forgjort i at købe den maskine trådstarteren har i kikkerten, så kan han jo altid udvide samlingen med borhammer.  


Vi prøver igen, i morgen --

Det er en rigtig god begynder maskine. Og det med slag kan du jo bare lade være med at slå til. 

Man kan naturligvis få en bedre maskine hvis budgettet er på  kr. 3000,00 +


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis