Isolering/finish ved ny dør

Goddag :)

Vi har netop fået installeret en ny tung dejlig dør. I denne forbindelse er der kommet et "tomrum" ved siden af den nye dør. Den gamle havde et vertikalt vinduesparti på siden. Den nye er en meter bred - så der blev stadigvæk lidt til overs.

Tomrummet har håndværkerne fyld med 100mm ytong plader (karmen er 150mm dyb).. porebeton/gasbeton/letbeton/multiplader.. kald dem hvad du vil :)

Mit spørgsmål er nu.. Min plan for afslutning er at beklæde indersiden med gips og så evt. sætte noget ala ISOVER facadekoncept isolering batts på ydersiden og så få dem pudset op. De 100mm ytong plader isolerer lidt - men ikke imponerende meget tænker jeg :)

Mine bekymringer nu er at jeg ikke har styr på fugt osv.

- Hvis jeg bare sætter gipsplader på indersiden og de hårde batts på ydersiden - er det så OK i forhold til fugt?

- Bør der kommer dampspærre et sted? 

- Er gipsplader det rigtige valg eller ville krydsfiner eller evt. Fermacell plader være et bedre valg?

Ekstra info: Der er ca. 18-20mm "luft" fra ytong pladen til overfalden af karmen indvendigt og ca. 30mm samme sted udvendigt. Jeg har vedhæftet fotos for at fremme forståelsen (4 fotos sat sammen..

Vi ser frem til at høre nogle kloge ord så vi kan få pyntet lidt på den fine nye entre! :)

På forhånd tak

/Jim

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ingen gode råd fra nogen? Det er ikke standarden her!

Det var de murere du havde, der skulle slutte ordentligt ud. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også