Nogen grund til, at sætte filt på betonloft?

Hej alle.

Jeg har overtaget en bolig, hvor der er savsmulds tapet på væggene i værelserne og "skumtapet" i køkkenet.

Dette har jeg planer om, at få pillet af og sat filt op i stedet.


Loftet er betonelementer, med "riller" mellem elementerne. Disse "riller" har jeg tænkt mig, at spartle op, grunde og male.

Bortset fra nogle små huller fra lampekroge, er loftet meget glat.


- Er der nogen grund til, at bruge tid og penge på, at sætte filt på en betonloft? - jeg kan forstå, at folk gør det på gipsloft m.m, men hvad får jeg ud af det på loftet? - forbedringerne på væggen ligger jo lige til højrebenet ;-)








14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du har helt ret, og jeg gør det heller ikke på gipsloft. Jeg har gjort det et sted og det så ikke godt ud. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 15-02-2018 22:35:29

Du har helt ret, og jeg gør det heller ikke på gipsloft. Jeg har gjort det et sted og det så ikke godt ud. 

 Tak for hurtigt svar - hvad mener du med, at "ikke så godt ud"?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Jeg kan komme i tvivl om det er en god ide at fylde rillerne op mellem elementerne... mon ikke de slipper på et tidspunkt så det ligner at det er revnet.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

I mellem elementerne ville jeg lægge en overmalbar latex fuge f.eks. den er selvfølgelig lidt tid om at hærde med den bredde.


Elektronikteknikeren

Jeg ville ikke gøre det.

Er det store noter/riller, 4-5 cm dybe?  Hvis det er det vil jeg fraråde at putte noget i dem. Og vil du gøre Det, er det nok ikke spartel du skal fylde i 😉



Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Ikke 4-5cm. Mere 2cm dybe og brede i trekant format

Med "ikke så godt ud" mener jeg at det var noget L...t at sætte ordentlig op. Den glasfilt jeg anvendte var meget tynd og ikke grundet, og derfor meget vanskelig at sætte op uden folder m.m.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 16-02-2018 21:18:06

Med "ikke så godt ud" mener jeg at det var noget L...t at sætte ordentlig op. Den glasfilt jeg anvendte var meget tynd og ikke grundet, og derfor meget vanskelig at sætte op uden folder m.m.

 ah ok.


Så vil jeg nok få en pro til at gøre det på loftet, hvis jeg skal have det på loftet. - Det er bare det om det er spildte penge, hvis loftet alligevel er "glat" og ingen bemærker, at der ikke filt på.

Nu det jo altid svært, når man ikke helt ved hvordan der ser ud. Men når jeg professionelt har sat filt på lofter, har det som regel været pudsede lofter der har været meget hærget, fordi vi har skrabet maling af og vasket limfarve ned. Hvis loftet generelt er  fint, burde det ikke være nødvendigt. Det selvfølgelig an på hvor krakilsk du er 😉


Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Jacko skrev den 17-02-2018 06:55:30

Nu det jo altid svært, når man ikke helt ved hvordan der ser ud. Men når jeg professionelt har sat filt på lofter, har det som regel været pudsede lofter der har været meget hærget, fordi vi har skrabet maling af og vasket limfarve ned. Hvis loftet generelt er  fint, burde det ikke være nødvendigt. Det selvfølgelig an på hvor krakilsk du er 😉

 vil bare have, at det er pænt glat - ikke perfekt. De færreste vil bemærke småfejl på loftet. 

Det er mere det, om det var helt spild af penge, at udføre. Og så lidt bekymring om "rillerne" mellem betonelementerne.

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også