Elektrisk dørlås, med tre lukke steder....

Hej med jer.

Er igang med diverse forbedringer på det hus jeg netop har overtaget.

Det drejer sig her om dørlåsen på hoveddøren, jeg vil gerne have en elektronisk udgave. Og den skal have tre lukke punkter.


Umiddelbart har jeg kun fundet denne Yale Doorman mpl 

https://www.yale.dk/da/yale/dk/produkter/yale-elektroniske-lase/yale-doorman/yale-doorman-mpl-komplet-/

Erfaringer med denne, godt og skidt, modtages gerne.

Også alternativer er velkomne.

Jeg kan godt li mulighederne med chip, permanent kode og korttids koder. Fjernbetjeningen er OK, men ikke et must.

At man kan stille den til automatisk at låse er kun positivt.


På forhånd tak, mvh Njord


MVH Njord
Hej med jer. Er igang med diverse forbedringer på... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har sidenhen installeret yale doorman med stanglås. Når håndtaget er trukket op, så låser den selv. Det kan indstilles i menuen.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det ved jeg faktisk ikke da den var i et samlet tilbud med en Outline dør. Men jeg kan se på nettet at de sælges for omkring 5000 for en MPL.

Jeg har netop i weekend sendt en forespørgsel til Stark på en MPL som skal passe til min anden Outline hoveddør, og venter på svar. Jeg kan lige opdatere tråden når/hvis jeg får svar.

Jeg talte med Byens Låseservice i Århus i sidste uge og de fortalte at de fleste kunder med døre der har 3punktslås vælger at få lavet dem om til almindelige lås, for at slippe for at skal hive op i dørgrebet. Men det vil jeg nu ikke, jeg er vant til at skal hive op i dørgrebet og så er den også sværere at bryde op og lukker mere tæt.

Jeg har set at man nu kan få et radiomodul til sin yale doorman så man kan koble den op på en app. Yale smart living hedder det.

Hvad mener folk med at chip systemet ikke er i topklasse? fordi den er langsom? det tager mig 1-3 sekunder at få låsen til at låse op med min model og det er version 2n. Oftest 1 sekund.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tror det med chip og sikkerhed var at det skulle være muligt at omgå den på en og anden måde, men jeg ved ikke hvordan.

Umiddelbart kan jeg forestille mig at jeg primært vil anvende en tastet kode. 

Jeg vil helt klart også holde fast på min trepunkts lukning. Dels sikrere og dels at det lukker døren langt tættere, og reelt aflaster døren en smule i forhold til den kan komme til at hænge lidt.

Jeg har en ide om en lås skal ned under 4000 og ger også under 3500 ved selvmontage. 

MVH Njord
Skal også igang, skal montere dør som har stanglås men kun 2 punkt fordi det en to delt "stalddør" i bryggers.
Tænker jeg efter at havde læst her, skifter stanglås til "alm" lås, det bliver nok en del billigere.
Og den ekstra sikring i 3 punkt er ret ligegyldig da der er vinduer og andet som en tyv hellere vil benytte samt tyv alarm, en overflod af følere og mange kamera, hus beliggenhed og kun samme vej ud som ind på grunden.. Så det vigtigste er at forsikring dækker.

Nogen anden løsning end Yale doorman?

Har smarthome med home assistant, Google assistant osv. så hvis det taler sammen med dem vil det også blive en del af alarm systemet.

Og ja, 4000+ er alt for dyrt. Det bliver gds her. 

I am so full of it.....

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis