Dørkarme uden gerigter

Hej alle, 

Vi er i gang med den store renovering og skal snart igang med indvendige dørkarme. Vi vil ikke have gerigter så alle dørhuller er blevet fint pudset, så de står helt lige. 

Men hvilken størrelse dørkarm skal man vælge - og her taler jeg dybde. Altså skal dørkarmen være lige så dyb som muren eller skal den være dybere? De fleste af vores mure er en mursten plus noget puds, så skal jeg vælge dørkarme der passer præcis med det mål, eller skal de stikke x antal mm ud på hver side? 

På forhånd tak for gode input

Henrik 

Hej alle,  Vi er i gang med den store renovering... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Fugens bredde er jo afhængig af hvor godt mureren får lavet hullet. Billedet ar så nok også taget det værste sted. Fugen er vel mellem 1 og 1,5 cm. Det er jo heldigvis en smagssag hvad man kan li´. Det vil nok heller være særligt holdbart hvis der skal stå en skarp, pudset kant.

I de nye huse er karmen 130 når væggen er 100. Karmen monteres og der enten pudses eller skummes rundt om karmen. Derefter fuldspartler maleren 

km

Er der nogen som kan smide et par billeder ? Med karm uden gerigt ?

tilbage til spørgsmålet, årsagen til at karmen er 15 mm breder på hver side er at det på den måde er meget nemmer at skjule mindre ujævnheder, skal karm og væg være lige brede tager det ikke lang tid, men meget lang tid at få det perfekt, så når karmen er 15mm breder skyldes det er det er meget hurtige og nemmer at udføre

Fik i lavet dørkarmene? Kan i poste et par billeder? Jeg skal selv igang med nye karme :) Tak 

Vh.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også