FÆlge fra en bil til en anden

HEj

Min svigerfar har en Citroen Berlingo, og jeg en Xsara Picasso. Svigerfar må gerne få et sæt alufælge jeg har i overskud til min,- og umiddelbart vil jeg mene at de passer,- men jeg har et par spørgsmål. 

Jeg har hentet lidt data på Berlingo og vores Picasso. Nedenstående er info om hvilke fælge de bruger, huldiamter, bolte osv:

Hul størrelse, boltafstand og antal bolte er det samme.

ET er lidt forskelligt. Man må reducere ET med max 20 ialt ,- dvs 10 i hver side,- så det skulle ikke være noget til hinder for at han må kører med dem fra picassoen.

Men Mht standard rulleomkreds,- så har det noget at gøre med, hvor langt den kører på en hjul-omgang. Betyder det noget,- rent praktisk, og ved syn? 

Er det noget med at får man større fælge på, så kan man få tilsvarende lavere dæk, så standardrulleomkredsen stadig er den samme?


Tak for hjælpen


Mvh Jan


3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvorfor spørger du, nå du alligevel sviner de, som svarer??

 jancar                                                                       12-02-2018 13:03                              

 Citat                                      Anmeld                                                                                                         

Jeg er simpelthen så træt af at der efterhånden er en del typer herinde som svarer på ALLE indlæg (du er pt oppe på 4742 stk!), uden at de nødvendigvis har en løsning på det spørgsmål der stilles, men bare fordi de kan, eller ikke har andet at tage sig til. Besvar kun indlæg du har et kvalificeret svar på!

Du påstod hårdnakket i dine første  to indlæg at sådan noget ikke findes. Jo det gør der så, viser det sig. 

Nu hedder denne side Lav-det-selv, og folk kan jo altid bare ringe til en tømrer, en kloakmester, eller tage ned i byggemarkedet, men fidusen ved sådan en side her er jo netop at man kan få svar (gerne brugbare) fra andre GDS'ere, og netop kan slippe for at bruge tid (og måske penge) på en håndværker. Så gode råd om at man jo bare kan tage i en tømmerhandel, er lidt latterlige. 

De indsatser laves jo nok af en grund,- muligvis er grunden at undgå at noget sætter sig i det hak/hjørne som en ubrugt forgrening laver. Så nej jeg tror ikke at vores brønd har en forkert hældning.

Jeg spurgte ganske simpelt om hvad sådan en indsats hed,- (kunne jo være at den hed noget specielt). Det kunne du ikke svare på, men du kunne da spilde min tid på alle mulige andre måder.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hvis du skal have udlignet rulleomkredsen, skal der andet end std dæk på. Modsat vil det give misvisning på speedometer. Pas på dækkene ikke går mod inderskærmen ved fuldt ratudslag.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis