Reparation af loft/gulv fra faldstamme mm

Hejsa herinde

Jeg er gået i gang med, at renovere bad/toilet og har fået hakket gammelt terrazzogulv op, fliser af vægge og toilet og diverse rør er fjernet. Kort sagt; skraldet rummet godt og grundigt :-)


Det har efterladt nogle grimme huller med mod rummet i kælderen, bl.a. der hvor toilettet stod, som jeg nu gerne skulle have lappet. Men jeg er sgu lidt usikker på, hvad den bedste løsning er? 


Gulvet består af ca 10 cm beton. Jeg har overvejet at skrue nogle træplader på loftet fra kælderen og så bare fylde beton i hulerne, oppe fra stueetagen. Dog er loftet i kælderen ret ujævnt, så jeg tror ikke pladerne vil slutte tæt.


Har i nogle gode idéer?


Mvh Søren

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Evt. placer en mindre plade under hullerne ved kælderloftet.

Herefter svum hullerne godt med for eksempel fliseklæb og støb hullerne med afretnings beton . C-mørtel 100:400 jordfugtig beton.

Hilsen Martin.


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS

Hej Martin

Tak for svaret. Det vil vi prøve

Mvh Søren

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Når loftet i kælderen er ujævn vil dit beton "form" jo gerne komme for langt ned. Så du kan starte med at lægge ca. 1 cm sand ned i bunden af formen, lige inden du forsigtig kommer med din meget tørre beton blanding. Når så formen fjernes nedefra, vil meget af sandet drysse af eller du kan børste det af og du har lidt plads til at spartle eller pudse resten op nedefra.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Der var fandme en snedig idé. Tak!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også