Indbygget tv i loft

Jeg vil gerne lave et arrangement til tv indbygning i loftet således at det er skjult når det ikke bruges men kommer frem når man tænder og som kan justeres så vinklen mellem seer og tv tilpasses.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Eksempel på en lav-det-selv løsning med skuffe udtræksbeslag, wire og motor. 

TV i loft

Med venlig hilsen
HjordrupHansen

Byggerådgiver/byggesagkyndig
Projekterings-, IKT og procesleder.

Med det vejr vi har i DK, er det nok ikke løsningen at sende Tv’et op på loftet 😃

Mvh. Christian M

Nej den lodrette opstigning fungerer nok ikke så godt med isolering, dampspærre m.m. Men det kunne vel laves på en måde så den kom ned som en lofts lem. Altså med hængsler inde ved væggen og så dreje den ned. Ja der skal lige tænkes lidt på energien. 

Skal det være en kraftig drejefjeder inde i et rør som danner hængsel. Altså så man skubber den på plads med hånden men fjederen hjælper.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Hvis det skal laves smart, ja så skal det da kunne fjernbetjenes. Til at åbne og lukke "lemmen", vil jeg foreslå en elektrisk aktuator.

Hos mig selv har vi et "lille" soveværelse med ca. 0,6 m gulvplads for enden af sengen. Vi har et tv hængende på væggen helt oppe under loftet i en vinkel på ca. 35o. Jeg kan udmærket se tv selv om jeg ligger helt fladt ned. Noget andet er dog at det er yderst sjældent at vi bruger dette tv.

Søren O

Jeg tænker at en rørmotor som der b.a. anvendes til markiser kan anvendes den har jo indbygget stop i begge retninger og så er det jo med at finde en fjernbetjening. Det må kunne laves...

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis