laminat lægningsmønster

Hej LDS,

jeg har købt mig noget Berry alloc grand avenue gulv som skal lægges i stuen.

Men det er første gang jeg skal prøve det, og er kommet i tvivl om lægningsmønstret.

skal samlingerne være paralelle, som det jeg har forsøgt at tegne, eller er der en anden måde at gøre det på? :D

jeg tror nok jeg styr på resten, fx afstand til væg, dampspærre og min. 30cm brædder  osv. :D


på forhånd tak



 

Hej LDS, jeg har købt mig noget Berry alloc grand... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

du vil forslå at ligger samlingerne helt tilfældige?
Også få at få så lidt spild som muligt


 

ja det kor vil jeg også stemme i. lig dem tilfældigt.

som andre skriver så behøver du jo ikke bruge stumperne fortløbende.  

Får du en lige linje et sted, så bryd den med en stump eller skær 10 cm af et bræt. pas også på med at få diagonalelinjer, hvis du kan følge det.

Vi har grand avenue i stueplanet af vores hus.

Gulvet er som de fleste lang-plankede laminatgulve affaset på alle kanter - jeg har forsøgt at ligge det med med flydende samlinger og det ligner lo** fordi endeprofilen er meget synlig, det visuelle indtryk med et roligt gulv med lange planker går helt fløjten pga de uregelmæssige samlinger.

Det bør ligges som 1/2 eller 1/3 forskudt (valgte selv 1/3),  med samlingerne pinligt lige ud for hinanden - helst målt på tværs af flere rækker.

I din tegning bør du starte i øverste venstre hjørne og så skære + måle grundigt ud når du kommer til halv-muren så dine samlinger passer efter dette stykke også - så ser det nemlig fedt ud!

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Hej

Ved godt jeg genopliver en gammel tråd, men skal i gang med lægning af et grand avenue gulv imorgen.

I tråden omtaler minimumslængden på et bræt til mindst 30 cm. I læggevejledningen står imidlertid mindst 1/3 bræt( 80 cm da længe brædder) Nogle kommentarer til det? -enten fra dem der har forsøgt sig med mindre 1/3 eller dem der vil fraråde det.

Brugte i bankeklods ved lægningen, eller er aluprofilen så fast, at man ikke kan “undgå” at få brædderne skubbet helt sammen?


På forhånd tak!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis