Kraftig Brændeovn

Jeg gik med tanken om at få brandeovn med vandtank, og lavede derfor en tråd om det, men har droppet det igen pga omkostninger til installation. 


Derfor er valget af ovne slf. lidt større.  Jeg skal opvarme et 150 m2 ældre hus.

Jeg er  forelsket i svendsen 1 og lidt i lotus 2060. Lotus er på 8 KW og Svendsen er på 6 kw. Men alligevel peger alle først på svendsen når jeg siger at jeg skal burge en kraftig brændeovn. Svendsen virker mere velbygget end lotussen. 


Jeg har læst på nettet at folk oplever at der kommer røg ud af lotussen når de påfylder brænde, og at stenene inden i let går i stykker. Er der nogen af jer der har erfaringer med det?


Kender I til andre krafrige ovne der bør overvejes? Der skal være glas i.


MVh.



Jeg gik med tanken om at få brandeovn med vandtank... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Til et ældre 150m2 hus ville jeg overveje en svensk kolonneovn eller masseovn. Den fungerer ved at der en gang i døgnet fyres op, hvor stenene opvarmes og afgiver varmen over det næste døgn.

Hele herligheden vejer godt 2 ton. Sådan et bæst har jeg selv, og den varmer rigeligt med et brændeforbrug der er væsentlig mindre end en konventionel brændeovn.

Prøv at kontakte Richard Wettstein i Helsingør på 2757 6768. Han er østriger, og uddannet ovnsætter med stor ekspertise.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Klyp skrev den 14-02-2018 08:48:22

Kender den godt. 


Men den mangler rude. Og den er vist ikke godkendt med nye mijøkrav

 Jo den er stadigvæk i handlen og godkendt :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis