Malet panelloft

Hej derude

Er ny-handymand, og har nydt meget glæde af en masse af jeres råd. Men nu er jeg kommet i et problem efter jeg har malet  mit panelloft. Det revner! Ikke små revner, som jeg anser som normalt, men store grimme revner;).

Hvad har jeg gjort forkert? De var malet i forvejen. Sleb let, hvorefter jeg gav loftet 2 gange med jotun lady.

God aften til jer.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja, loftet giver sig. Hvorfor er svært at sige. Læg en fuge i og mål den liste igen.

Alternativt måske en elendig maling. Men hælder mest til det første. 

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 

Ja, træ arbejder. Hvis du har malet det i en periode med høj luftfugtighed, f.eks. i sommers, så har træet udvidet sig. Om vinteren med lav fugtighed krymper træet, derfor dine revner. Så træpaneler bør males om vinteren ved lav luftfugtighed - hvis de er opsat.

Søren O

Ser ud til at revnerne er så store, at en alm. acryl fugemasse ikke kan klare det (optager 10%). Foreslår Danalims Sealflex Hybrid - optager 25% og er ligeså nem at arbejde med som acryl

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også