Næsten intet varmt vand i køkken

Jeg har et problem med mit blandingsbatteri i køkkenet. 

Det er et GROHE Eurosmart Cosmopolitan. 

Der kommer næsten ikke noget varmt vand ud. 

Hvis jeg bytter om på slangen med det kolde og det varme vand, kommer der masser af varmt vand ud, når jeg tænder for det kolde, men intet, når jeg tænder for det varme. Problemet er derfor inde i batteriet. Er der en dims i det man kan skifte, eller skal der et helt nyt batteri til?

Det ligner dette på en prik:

https://www.vvsmester.dk/Catalog/Shop/K%C3%B8kken/K%C3%B8kkenarmaturer/1-grebs%20K%C3%B8kkenarmaturer%20med%20H%C3%B8j%20Tud/Eurosmart%20Cosmopolitan%20Koekkenbatteri%20-%201-grebs%20-%20Med%20Hoej%20Tud%20-%20Med%20Flex%20Slanger?gclid=EAIaIQobChMIgeebmrmb2QIVTrvtCh3lfADsEAQYAiABEgKtm_D_BwE&gclsrc=aw.ds




 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Sidder der  ikke et trådfilter hvor slangerne er skruet på armaturet eller inde i klumpen ? 

Prøver du og rense de filtre, skal det ikke undre du igen har varmt vand ad libitum.     

Tvivler på der er batteri i armaturet.

Lykkes det ikke bør du finde manualen til armaturet.

PS. Det ligner mit der dog er af andet fabrikat


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Vandet i sådan et armatur styres af en såkaldt "kartouche". Se en video her om hvordan man skifter den:

https://m.youtube.com/watch?v=XuMJy5uHmlY

Men hvis du ikke umiddelbart kan finde problemet, når du skiller armaturet ad, ville jeg anskaffe mig et helt nyt batteri - reservedelen er ikke helt billig set i forhold til nyprisen, og der er en risiko for at reparationen driller og armaturet ikke bliver helt tæt


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"

Jeg fandt manualen her

https://www.grohe.dk/da_dk/eurosmar...4300E.html

Det ser ikke ud til der er noget filter i.

Jeg forsøgte at pille hanen af, for at komme ind til kartouchen, men det ser ikke ud til der sidder en unbracho skrue og jeg kan ikke få hanen af. Så tror jeg bestiller et nyt armatur.


 

Når du skriver "hanen" mener du håndtaget, ikk'?Skruen skal være der - har du lyst med en lommelygte ind i det lille hul under plastikknappen?

Anyway: selv et kvalitetsarmatur er ikke så dyrt mere, så der skal som nævnt ikke bøvles ret meget før det ikke kan betale sig.


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
somedude skrev den 14-02-2018 20:19:27

Jeg fandt manualen her

%3Ca%20href=" target="_blank" rel="nofollow">%3Ca%20href=" target="_blank" rel="nofollow">https://www.grohe.dk/da_dk/eurosmar...4300E.html

Det ser ikke ud til der er noget filter i.

Jeg forsøgte at pille hanen af, for at komme ind til kartouchen, men det ser ikke ud til der sidder en unbracho skrue og jeg kan ikke få hanen af. Så tror jeg bestiller et nyt armatur.

Kigger du på reservedelstegningen: https://www.grohe.dk/da_dk/eurosmart-cosmopolitan-etgrebs-kkkenbatteri-3284300E.html  vil du se at umbracoskruen til og aftage håndgrebet du åbner hanen med, sidder på undersiden og skal løsnes med en 2, 2,5 eller 3mm unbrakonøgle. Herefter skruer du forsigtig ventilen ud med enten en 8" svensknøgle, en polygriptang eller en passende rørnøgle, alt efter hvad du kan få fat med uden og splitte ventilen af. Når ventilen er ude renser du det trådfilter der er på bagsiden og hullet hvor ventilen sidder op, smøre ventilens gevind og O-ring med hanefedt og samler det hele igen. Så er jeg ret sikker på du har varmt vand i hanen igen.     

Pøj pøj.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce

Jeg fandt frem til plastik dimsen under hanen/håndtaget, men kunne som sagt ikke se unbrako skruen inde under. Kunne se et gevind, så det så lidt ud til at der ikke var en skrue. Jeg kunne dog godt få en unbrako nøgle til at få fat i noget derinde, hvilket resulterede i at den bøjede og jeg kunne ikke få håndtaget af...

Har bestilt et nyt armatur og kan forhåbentlig sætte det i i stedet Så må jeg se hvordan det gamle ser ud når der er pillet ud. Så er der også lidt bedre plads.


 

somedude skrev den 15-02-2018 21:09:15

Jeg fandt frem til plastik dimsen under hanen/håndtaget, men kunne som sagt ikke se unbrako skruen inde under. Kunne se et gevind, så det så lidt ud til at der ikke var en skrue. Jeg kunne dog godt få en unbrako nøgle til at få fat i noget derinde, hvilket resulterede i at den bøjede og jeg kunne ikke få håndtaget af...

Har bestilt et nyt armatur og kan forhåbentlig sætte det i i stedet Så må jeg se hvordan det gamle ser ud når der er pillet ud. Så er der også lidt bedre plads.

 Joja, det lyder lidt underligt med unbrako skruen i håndtaget. Du kan lege med det gamle armatur når det bliver skiftet ud og gemme en del af det til reservedele, nu det er samme model du har bestilt. 

Hører vi hvad du finder inde i håndtaget ?


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Jeg fik skiftet armaturet og det virker nu. 

Det viste sig at der sad en unbrako skrue i det gamle armatur, men selvom jeg havde taget det af, kunne jeg ikke få den løs. Den er godt gemt og umuligt at se når det sidder på vasken.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis