Gulvvarme i hus fra '79

Hej LDS

Jeg har luret lidt omkring, men det er virkelig svært at finde noget konkret. Mit hus er fra '79 med en tilbygning fra '86, og energi rapporten siger følgende om gulv.

Terrændæk/gulv i den oprindelige del består generelt af et betondæk med strøgulv, som er støbt på et kapillarbrydende lag.  Gulvet er isoleret med 75 mm mineraluld mellem strøer. Isoleringsforholdet i konstruktionen baseres på tegningsmateriale. Terrændæk med strøgulve i tilbygning vurderes tilsvarende isoleret. På tegning er der oplyst 75 mm mineraluld, men også en håndskreven påskrift med 50 mm batts og Leca under betonen.
Terrændæk/klinkegulve i den oprindelige del er isoleret med 100 mm batts under betonen samt med kapillarbrydende lag. Isoleringsforholdet i konstruktionen baseres på tegningsmateriale.

Så vidt jeg forstår er der 75mm isolering i det meste af huset, med 100mm ved badeværelset, samt batts mellem strøer. Er det for lidt til at installere gulvvarme i plader? Hvis det er, kan man evt. isolere soklen udvendigt i stedet og opnå tilstrækkelig isolering? Eller er det eneste rigtige at gøre at brække hele gulvet op og etablere et nyt terrændæk?

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis