Betonhus

Vi vil gerne bygge nyt, og drømmer om et beton hus a la vedhæftede, både indvendigt og udvendigt.  Jeg kan finde 1000 vis af billeder, men kan ikke rigtig finde nogle firmaer der reklamerer med de laver dette.

Er der nogle der har erfaring, og kan henvise til nogle.

Kaster det spidsen af en jetjager at bygge i beton. Tænker det er dyrere, men til gengæld må man spare på finish af indvendige vægge hvis ikke de skal spartles, filtes og males efterfølgende.

Betongulv? ser dyrt ud. Men hvis man alligevel skal have støbt gulv, er det vel bare slibningen efterfølgende. Og så sparer man trægulv og klinker... Eller skal der et ekstra betonlag ovenpå det støbte gulv..

Håber der er nogle der har erfaring der kan give lidt info til mig, så vi kan finde ud af om det er det vi skal videre med, eller det bliver et "alm" murstenshus.

Pft.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du har ikke vedhæftet noget?

Hver gang jeg tænker på at lave noget som er lidt ekstra så tænker jeg lige "synes jeg også dette er fedt om 5 år"

Hele RAW look/moden går over om 3-4 år 

Ups klassisk fejl. hermed vedhæftet.

Jeg tænker ikke du har ret :-) og beton er jo ikke lige frem nyt men et klassisk byggemateriale. Og skulle jeg blive træt af det er det muligt at pudse og male efterfølgende. Sværere den anden vej når je bliver ked af jeg ikke turde gå efter det jeg ønskede.

Har du erfaringer med beton byggeri. Element eller in situ hører jeg gerne mere ?

Du finder nok ikke et firma som reklamere med de laver "beton-huse" til en-familieboliger. Dertil er markedet nok for lille. Men det betyder ikke at det er umuligt.

Det du søger er sandsynligvis et hus bygget med beton sandwichelementer og bruges ofte i større byggeri. Det giver beton både indvendt og udvendigt.

Det mest oplagte er at kontakte en arkitekt som kan hjælpe dig videre med dit projekt og i sidste ende sende det til håndværkere som giver tilbud.

Prismæssigt ligger det i den dyre ende. Dertil er der lang ventetid på levering, så du skal ikke forvente det kan leveres fra dag til dag.

Betongulv skal have en speciel behandling og slibes udover ellers tager det farve alt efter slid/spild mv. Prismæssigt ligger det min. på det samme som alm. trægulv. 

Dertil skal du tænke på lyd. Beton på vægge og gulv giver meget resonans, så loftet skal være lyddæmpende og tæpper er nok også en god ide Høje store rum vil være problematiske.https://jyllands-posten.dk/livsstil...betongulv/

Mvh Simon
Bygningsingeniør

Tak for det svar, og link til god artikel

Der er jo til gulve, nogen der reklamerer med det 

https://www.smuk-beton.dk/

- flot, Men sk.dyrt (og 50 års garanti, fra et firma med negativ egenkapital og negativ indtjening???)

Men ja, Flot er det..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

Hej 

Fik du bygget dit betonhus?

Jeg drømmer ligeledes om et betonhus, så hører meget gerne om dine erfaringer?

Mvh.

Søren

Jeg drømmer også om et betonhus og har allerede læst de første 1000 sider på nettet.

Som jeg forstår det er sandwich betonelementer billigere og beton støbt på byggepladsen dyre end murede vægge.

Hvordan gik det med drømmen? Fik du bygget i beton eller endte det med typehusfirma?

Mvh. Anders 

Mvh. Anders 
Hvis det er looket som er det vigtige element kunne man jo overveje at bygge et standard hus med gasbeton og mineraluld batts også pudse ind og udvendigt med fiberarmeret slidlagsbeton/betonmørtel

Hvis pudsearbejdet gøres grundigt vil man komme ganske tæt på looket men samtidig er konstruktionen den standard model man kan få til en god pris?

Jeg har selv en udendørs trappe der er bygget i leca også pudset med beton udenpå. Det er der ingen som kan se er leca (jeg har så efterfølgende valgt at give den et lag indfarvet behandling for at beskytte trappen, men det er jo smag og behag 

Ask
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også